Laplander Forum online since 2003   Today: 25 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Vintertreff Bjurbäcken 2007
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Vintertreff Bjurbäcken 2007

Sv:Re:Sv:Vintertreff Bjurbäcken 2007 17 år, 3 måneder siden #1383

  • Beau
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 134
  • Karma: 30

Idag var det minus 15C och solsken. En perfekt dag för att kolla läget i Bjurbäcken med omnejd. Hade på motorvärmaren två timmar före jag startade Valpen. Körde mot Bjurbäcken och vägen upp till Höglunda hade ingen kört före mig sedan snön kom. Uppe vid Höglunda var det lugnt och fridfult , bara spår efter älg.
Bild



Därefter tänkte jag att jag skall besöka en Valpägare som bor mitt i skogen utan grannar på 5 km. Det blir 8 km norr om Bjurbäcken. Körde genvägen genom skogen på oplogad väg (märkt Privat väg) ca 4 km mot Ängen och Rokkmakkstugan. I Rokkmakksbakken (6 K) mötte jag en bil (norrman) och höll åt sidan och hamnade i diket (gröfta). Tog mig en god stund att komma upp på vägen igen med hjälp av kättingtalja och Hi-Lift.
Vedlegg:

Sv:Re:Sv:Vintertreff Bjurbäcken 2007 17 år, 3 måneder siden #1384

  • Beau
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 134
  • Karma: 30
Vedlegg:

Sv:Re:Sv:Vintertreff Bjurbäcken 2007 17 år, 2 måneder siden #1579

  • danneape
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 274
  • Karma: 30
Jodå,,, de blir en tur 16-18e för mig med,
Förresten Trond,, lägret på samma ställe som senast?
ja,, inte vid din stuga då utan där vi var förra träffen.
//Danne:evil:

Sv:Re:Sv:Vintertreff Bjurbäcken 2007 17 år, 2 måneder siden #1580

  • Beau
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 134
  • Karma: 30


Hej!
Dom senaste två helgerna har Trond och Rune varit i Bjurbäcken och rekognocerat terrängen och även jag har varit där. Lägerplatsen för vinterträffen har vi funnit och det finns mycket terräng att köra fast i.
För att komma fram till Lägerplatsen bör man ha Valp eller bättre eftersom
kardan och fjäderpaket lämnar spår efter sig de sista kilometrarna. Vi körde 11 km i oplogad väg igår sa Trond till mig när jag träffade dom i morse.
Bägge körde fast samtidigt nära lägerplatsen idag och jag hjälpte Rune att komma loss. Under bärgningsförsöken fick bägge dessutom bensinstopp efter att ha kört slut på 60 liter bensin vardera i skogen. Men dom hade varsin 20-liters dunk med bensin så det löste sig snabbt. Dock blev det inte terrängkörning efter kl 2200 söndag kväll-. Förutsättningarna för en trevlig Vinterträff i Bjurbäcken ser väldigt bra ut.

Vedlegg:

Sv:Re:Sv:Vintertreff Bjurbäcken 2007 17 år, 2 måneder siden #1581

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Kart og veibeskrivelse til leiren kommer i kveld eller i morgen. Det blir ikke på noen av de stedene vi har hatt leir før.

Vi må regne med ca 50-60 cm tung snø de siste 11 km frem til leiren, og snøen kan vi ikke gjøre noe med..
Det finnes ikke parkeringsplasser der vi tar av fra veien, så det er nok en fordel å kjøre terrengbil hele veien
..Trond

Sv:Vintertreff Bjurbäcken 2007 17 år, 1 måned siden #1597

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
..Trond
Moderatorer: Trond, Torgersen, cato, danneape
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.80 sekunder å laste siden
Top of Page