Laplander Forum online since 2003   Today: 20 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

strøm.....
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: strøm.....

Re:strøm..... 14 år, 11 måneder siden #4066

  • sveeiv
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 15
  • Karma: 3
Hvordan sjekker man denne laderegulatoren, om den er ok eller ikke?

Re:strøm..... 14 år, 11 måneder siden #4068

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Det er bare å bruke et voltmeter og måle strømmen der utgående ledning sitter.
..Trond

Re:strøm..... 14 år, 11 måneder siden #4069

Jag skulle nog se mej om efter en växelströmsgenerator, vet att här i sverige går det att uppbringa 24 v för 1299 skr på biltema


Generator 24 V, 55 A
Av Bosch-typ, universal.
Skriv utVisa stor bild
Art nr Pris Antal
63-615 1.299,00 kr

Det är en mindre operation att bygga om fästet och dra de nya kablarna, och man får en hel del mer kräm till batterierna,

Har själv 12 v och mitt fäste består av ett avkapat växelförarstag hög/låg som en mutter har svetsats fast i röretoch en genomgående bult i generator fästet som skruvas fast i det gamla generatorfästet, kablarna drog jag upp till de gamla kablarna på ladningsreläet och samanfogade + respektive - där samt koplade i hop sladen till ladningslampan, det har fungerat felfritt i flera år, nu fick jag tag i en 75 amp generator så jag har ström så det räcker och blir över,
Såg att du funderade över batteri, då kan jag berätta att jag använder optima gul , nu är ju inte det de billigaste batteriet, jag hade tur och fick ett när en kompis bytte på sin lastmaskin, där ett gått sönder men de bytte båda, det var alltså begagnat då, men har hållt i över 3 år på min valp och fungerar fint ändå, byter du generator skall du nog leta på 60 amp eller kanske lite mer, då har du garaenterat sröm till lampor och ändå mycket kvar att starta med, om du kör motorstop
MVH H.Hansen
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.65 sekunder å laste siden
Top of Page