Laplander Forum online since 2003   Today: 25 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Olje og bensinlekk på felt...
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Olje og bensinlekk på felt...

Re:Olje og bensinlekk på felt... 16 år, 6 måneder siden #2710

  • cato
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 505
  • Karma: 24
SpinnVill skrev:
Kjempe greier!
Bestillte nettop simringen. men fikk bare en ordrebekreftele... følger Giro`en med i pakken???


ja vist------

Re:Olje og bensinlekk på felt... 16 år, 6 måneder siden #2717

  • SpinnVill
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 12
  • Karma: 1
cato skrev:
SpinnVill skrev:
ok.... det forklarer jo en del da... Den LS tilsetningen.., er fet noe jeg får tak i på FK det også?


ja vist


Hmmm.... var innom FK en tur på jakt etter olje, men de hadde bare GL5 + LS, Evnt hadde de brukt noe de kalte for KOMBIojle på trktorer med lamellbremser i oljebad...LS tilsetning hadde de ikke hørt om bli solgt i Løsvekt.... er det så sykt slitasje\\spising med den GL 5`en på bakakselen?
?

Kim

Re:Olje og bensinlekk på felt... 16 år, 6 måneder siden #2718

  • cato
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 505
  • Karma: 24
SpinnVill skrev:
cato skrev:
SpinnVill skrev:
ok.... det forklarer jo en del da... Den LS tilsetningen.., er fet noe jeg får tak i på FK det også?




ja vist


Hmmm.... var innom FK en tur på jakt etter olje, men de hadde bare GL5 + LS, Evnt hadde de brukt noe de kalte for KOMBIojle på trktorer med lamellbremser i oljebad...LS tilsetning hadde de ikke hørt om bli solgt i Løsvekt.... er det så sykt slitasje\\spising med den GL 5`en på bakakselen?
?

Kim


tenker jeg nøye etter kjører jeg GL5-LS på bakaksel men GL4 på gear kasser.GL4 kjøpte jeg hos lokale bil-rek Quaker State GL4

Vedlegg:

Re:Olje og bensinlekk på felt... 16 år, 6 måneder siden #2728

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Jeg kjøper Valvoline GL4 på Torshov bilrekvisita. Var på FK en gang i sommer og spurte etter GL4, da hadde de ikke hørt om det. De anbefalte samme kombioljen til meg, men den såkalte kombi-oljen er alt for tykk (om du sjekker spesifikasjonene vil du se at det er motorolje) og bør ikke bruker i gir og aksler.

Kjøp GL4 i en bilrekvisita-forretning. LS-tilsetning kan bestilles direkte fra en olje-leverandør, eller hos Trollstein
..Trond
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.70 sekunder å laste siden
Top of Page