Laplander Forum online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Volvo Valp Register
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Volvo Valp Register

Re:Volvo Valp Register 18 år, 2 måneder siden #100

  • Torgersen
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 764
  • Karma: 26
Har egentlig lyst til å komme med en sjapp replikk eller noe vettu å si, men du vet.
Så det kommer ikke noe fra meg, men ville bare si ifra at jeg er her da!:blink:

Re:Volvo Valp Register 18 år, 2 måneder siden #105

  • egil
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 8
  • Karma: 2
Bravo Trond - men egentligen behövs inga språkkunskaper alls när man har samma intresse. Valpspråket förstås av ALLA.
Jag tyckte också - när jag började med mitt veteranbilintresse - att ordet MINT var sällsynt dumt. Men ju mer jag läste om utställningsbilar, dess mera märkte jag att det användes. Jag har inte sett någon definition på det begreppet med jag kan väl få fantisera:

På en MINT-klassad bil finns förstås inte en skråma eller ett stenskott. Samtliga kromdetaljer är glänsande - inga mattare delar p.g.a. luft-oxidation eller annat kan finnas någonstans. All klädsel är i \"orört skick\" - jag undrar om det ens duger med att askoppens har använts och diskats ur omsorgsfullt?? Däcken är naturligtvis originaldäck - oberoende om de tillverkats sedan bilen byggdes eller inte. Jag undrar om det är tillåtet att vindrutetorkarna har använts - det blir ju en mikroskopisk repa i vindrutan. Så här kan man fortsätta i evighet. Men i praktiken TROR jag att det betyder: I klanderfritt nyskick.
Att som VALPIST ha en sådanhär bil tycker jag vore idiotiskt. Man får förstås ha sin bil till vad man vill och hur man vill. Personligen skulle jag inte vilja ha NÅGON av mina bilar i en vältempererad utställningshall varifrån jag försiktigt trailar den till olika utställningar för att visa min MINT-pärla. Och vinna priser.

Men vill man ha det på det viset så - varsågod för min del. Jag vill ha min bil i gott skick - ju mera original dess roligare.
Men att inte tordas ta en sväng in i skogen eller \"skutta över ett dike\" med min Valp skulle nog göra mig till en otålig, för att inte säga odräglig valpägare.
Ibland vill jag busa - och då får jag det.
Gamla karln!!!:dry:
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.63 sekunder å laste siden
Top of Page