Laplander Forum online since 2003   Today: 20 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Overdrive
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Overdrive

Overdrive 17 år, 9 måneder siden #313

  • xxxx
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 5
  • Karma: 1
Hei

Jeg er fersk valp eier, og jeg lurer på om noen har erfaring på dette området.

Mvh.
Tom

Re:Overdrive 17 år, 9 måneder siden #314

  • Torgersen
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 764
  • Karma: 26
Hei Tom!

Jo da, det er nok av erfaring av ymse slag her inne på valp fronten. Noe spesielt herren lurer på?

Grattis med valpen, du kommer til å bli fornøyd!

Re:Overdrive 17 år, 8 måneder siden #323

  • xxxx
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 5
  • Karma: 1
Takker så mye.

Jeg synes også den er bra, har ønsket meg en slik veldig lenge. Jeg var heldig og fikk tak i en med glassfiber topp, så jeg er fornøyd nå ja:)

Det er bare det at det går litt sakte.
Skulle ønske jeg kunne få den opp i litt større hastighet uten at det høres ut som om vi skal ut på flytur.

Jeg lurer derfor på om det er noen her som har forsøkt andre gearkasser, el. lign. Hva med m1 kassa? kan det være noe?

Mvh.
Tom

Re:Overdrive 17 år, 8 måneder siden #324

  • Torgersen
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 764
  • Karma: 26
Glassfiber topp ja, fin camping bil det! :laugh:

Hvor fort er det du vil ha bilen opp i da? B18 i den eller?
Hvis du vil ha den til å gå fortere kan du jo sette inn en B20 motor, B23 blir vanskelig å sette inn, da blir det masse jobb.
Men prøv å sette inn B20, den skal gå \"rett\" inn.

Men en slik biol skal jo ikke gå fort da, cruising fart skal være på 70 til 80 kmt, 80 er vel nesten maks m tanke på drivverket å greier.

Re:Overdrive 17 år, 8 måneder siden #325

  • xxxx
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 5
  • Karma: 1
Du sier noe:) Jeg hadde vært fornøyd med å kunne holde 80 km i timen, men min bil liker seg best i 60, ja det er b18 i den. I 70 km, så minner den litt mer om en gammel Hercules. kansje noe galt? Skal sjekke, spaken står i høy også, men det kan være noe der. Hva er topphastighet på en vanlig valp med b18, da tro?

Mvh.
Tom

Re:Overdrive 17 år, 8 måneder siden #328

  • Torgersen
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 764
  • Karma: 26
Du bør ikke ha noen problem med å holde 80 på rett srekka, men kommer du til en liten oppover bakke vil du nok merke at den vil synke litt på hastigheten ja. Spør på hvor mye du stæsj du har i bilen, luftrykket i dekkene, type dekk. Bør kanskje sjekke om han får nok bensin. Sjekke forgasseren og teste luft mot bensin, hvis du skjønner meg. Topp hastigheten ja, jeg har hat min i 100 - 105 men da ville jeg ikke mer, dette bare over en veldig kort periode. Jeg ligger å cruiser i 70 - 80. Ikke noe reser bil dette her vettu. Kjører du på Knobby ( Hardhaus ) dekkene må du også tenke på at dennen gummien er GAMMEL. Pang!!
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.75 sekunder å laste siden
Top of Page