Laplander Forum online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Girstang
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Girstang

Re:Girstang 15 år, 11 måneder siden #3334

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Om bensinpumpen er slitt, så gjør det ingen forskjell om den er varm eller kald.
Hadde en bil, en gang, som hadde samme problem (Volvo 145), den ble bra etter at jeg hadde byttet pluggkablene. Dette gjelder vel først og fremst sivile anlegg. Om du har beskyttet anlegg, kan årsaken ligge på samme sted, men ikke i selve kabelen. Går den dårlig i oppoverbakker også?
..Trond

Re:Girstang 15 år, 11 måneder siden #3344

  • TomIvan
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 8
  • Karma: 3
Den går egentlig ikke dårlig. det er bare det at den av og til stopper når den har blitt god og varm. Sist det skjedde sjekket jeg gnist og den var til stede men jeg vet ikke om den var svak eller ikke.
Når den går på tomgang og gassen trykkes raskt inn vil motren dø. Må da slippe opp på gassen og da kommer den.

Jeg har hørt at det kan være en radio skjerming som skaper slike problemer. Har dere hørt om noe slikt?

Re:Girstang 15 år, 11 måneder siden #3346

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Jeg synes det høres ut som at problemet kommer av vibrasjoner, som forårsaker dårlig kontakt i det elektriske systemet. Dette vil også føre til at den stopper innimellom.

Jeg ville sjekket fjærene i enden på hver av pluggkablene.
Hadde et lignende problem på en feltvogn for et par år siden. Jeg brukte et halvt år på å finne ut av det.
Problemet var at metallet i fjærene var så slitt at det ikke ledet nok strøm over fra fordeleen. At metallet er slitt kan man jo ikke se, så jeg demonterte fjærene flere ganger, strammet dem, og satte dem tilbake. Det hjalp ikke, heller. Når jeg til slutt byttet ut fjærene i alle pluggkablene, var plutselig alt i orden. Problemet har aldri kommet tilbake.

I ditt tilfelle kan det jo hende at de bare er blitt slakke, så du kan jo prøve å stramme dem. De overfører kontakten mellom fordeleren og pruggkabelen. De er bare tredd inn i kabelen, og låst med en liten stift.
..Trond
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.67 sekunder å laste siden
Top of Page