Laplander Forum online since 2003   Today: 10 mai 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Kran bakre varmeapparat
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Kran bakre varmeapparat

Re:Kran bakre varmeapparat 15 år, 6 måneder siden #3738

  • Gabus
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 117
  • Karma: 15
Mange takk

Re:Kran bakre varmeapparat 15 år, 6 måneder siden #3739

Ja det var lite kortare än vad jag vräkte ur mej

Tänkte fråga lite angående bakre värmeagregatet,
Jag har ju de rören som skall till för att få slanger och van/vatten dit. samt själva värmaren och ett extra reglage för justering av vattenflödet. Om jag skulle vilja att det bara blåste utan värme någon gång

Men jag undrar måste jag ha någon avlufting eller klarar kylsystemet att trycka ur luften när man fyller på efter montering ? .

Tänkte göra det enkelt och använda reglaget manuelt bak , inga wirar som styr det hela, och enbart en av/på vippbrytare så fläkten går på fullt jämt när den är påslagen. skall jag ha värme är det väll lika bra att blåsa på ordentligt när den är på slagen ändå,

Re:Kran bakre varmeapparat 15 år, 6 måneder siden #3740

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Du trenger ingen avluftning. Det blir en del av systemet, så luften blir presset ut av lokket/lufteslangen på radiatoren.
Jeg bruker den vanligvis bare på trinn 1 om vinteren. Den varmer bedre enn det fremre varmeapparatet (i hvertfall i mine biler).
..Trond

Re:Kran bakre varmeapparat 15 år, 6 måneder siden #3743

  • Gabus
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 117
  • Karma: 15
Det varmer noe sinnsykt

I fjor fraktet en kollega og jeg noen juletrær til et gamlehjem. Vi fikk de pakket inn i sånn netting, og lempet de inn bak i Volvoen. Det ene treet ble liggende litt nærme varmeapparatet, som gikk på full mugge, noe som resulterte at en stor del av den ene siden på treet ble svidd - skikkelig brunt

Re:Kran bakre varmeapparat 15 år, 6 måneder siden #3746

låter fint
Då blir det värme där bak i alla fall
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.79 sekunder å laste siden
Top of Page