Laplander Forum online since 2003   Today: 25 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Starter ikke, får ikke bensin. - Suger luft?
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Starter ikke, får ikke bensin. - Suger luft?

Re:Starter ikke, får ikke bensin. - Suger luft? 14 år, 6 måneder siden #4161

  • Ystei
  • FRAKOBLET
  • Bruker
  • Karma:
Bytta pumpa med en ny pumpe fra biltema, og bytta allle slanger(så nøye på bensin slangen og den så bra ut så jeg kappet den nesten i ende og satte på et bensin filter og videre til pumpa med en liten slange stump)

Tok litt tid før jeg fikk starta men når bensinen kom fram til forgasseren starta den lett:ok: Når jeg kjørte rolig i boligfelt gikk den bra var også plenti med kraft når jeg hadde masse gass på drag virket som krafttap problemt ikke eksisterte. Men når jeg kom ut på 50km/t på hovedveien og akselererte opp til 50km/t mista den kraft og etter et minutt så døde den plutselig..

Tok av slangen etter bensin pumpa og der var det ikke noen bensin. Prøvde og starte med slangen av og da kom det ikke bensin ut av pumpa.. prøvde også og kjenne etter om bensinpumpa pumpet noe ved og holde fingeren på nipplene;) mens jeg kjørt starteren, men jeg kunne kjenne ikke noe pumping, noe jeg kjente før jeg monterte pumpa da jeg bevegde spaken på pumpa (som går inn i motoren) opp og ned.

Mellom den gamle pumpa og motoren satt det en slags plast plate på ca. 3 mm som så ut som en tjukk pakkningen men den var hard. på hver side av denne var det vanlige pakkninger. Klarte å ødlegge plata når jeg demonterte så den nye ble bare montert med den tynne pakkningen som følgte med. Noen som har en ide om funksjonen til denne plata, trenger jeg den og kan den være årsak til stoppen:huh: ???

Er jo litt snodig at den nye ikke pumper, for den gamle pumpa pumpet jo:o)

Re:Starter ikke, får ikke bensin. - Suger luft? 14 år, 6 måneder siden #4162

  • danneape
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 274
  • Karma: 30
Bakelitplattan MÅSTE sitta där för annars går pumparmen av inne i motorn eftersom excentern som ska ligga emot armen inte träffar pumparmen på rätt ställe,
//Danne

Re:Starter ikke, får ikke bensin. - Suger luft? 14 år, 6 måneder siden #4163

  • Ystei
  • FRAKOBLET
  • Bruker
  • Karma:
F... Det var noe sånn jeg fryktet. Om den er knekt av, burde jeg få den ut av motoren og i så fall hvordan (hur) ?

Når det gjelder pumpa, så går det vel ann å bruke den nedre delen fra den gamle og den øvre delen fra den nye pumpa?

Også burde jeg vel kanskje satse på en ny \"bakelitplat/platta\"
(svensk substantivbøying etter beste evne)

Re:Starter ikke, får ikke bensin. - Suger luft? 14 år, 6 måneder siden #4164

  • danneape
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 274
  • Karma: 30
Troligen har den inte gått av helt,, men ta ut den och kolla,
Den kan nämligen ha böjt sig bara,
//Danne

Sv:Starter ikke, får ikke bensin. - Suger luft? 14 år, 5 måneder siden #4179

  • Ystei
  • FRAKOBLET
  • Bruker
  • Karma:
Armen hadde brukket av, men fikk den ut.. bytta nedre del av pumpa med den gamle (dvs. brukte bare lokket med nipler fra den nye.) Nå går feltvogna sånn passe dårlig hele tida, så den må ha sugd litt luft, men det kan ikke vært hele problemet. Når den er varm går den best med choken nesten helt ute.. Tyder vel på at det er no rusk i forgassern? Ta ta ut, skru fra hverandre og blåse?

Det var forresten ikke termostat i det heletatt, den var rett og slett ikke montert! hehe. Hvor lenge forrige eier har kjørt uten termostat, vet jeg ikke. Håper han ikke kjørte for lenge uten eller eventuelt, kjørte grisehardt heletida. Satt inn en ny termostat fra biltema, og tempen holder seg rundt 80 grader

Skal det være pakning mellom blokka og flensen? Jeg har bare pakning over termostaten, og det lekker ut på blokka..

Sv:Starter ikke, får ikke bensin. - Suger luft? 14 år, 5 måneder siden #4180

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Ikke rart den gikk varm hvis den ikke hadde termostad

Om du må bruke full shoke når den er varm kan det tyde på dårlig kompresjon. Om bilen har blitt kjørt over lengre tid med feil justering og uten termostat, kan eksosventilene ha blitt brent. Da får du dårlig kompresjon, og den vil gå dårlig hele tiden.

Tror du bør få noen til å måle kompresjonen..

Det skal bare være en pakning, den skal sitte mellom termostaten og blokka. (skal sitte under termostaten, ikke over).
..Trond
Kopirett Laplander.nu
Det tok 1.08 sekunder å laste siden
Top of Page