Laplander Forum online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Går bare på 3 sylindere?
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Går bare på 3 sylindere?

Går bare på 3 sylindere? 14 år, 4 måneder siden #4189

  • terrianders
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 5
  • Karma: 5
Jeg har en sivil 12 volts volvo jeep som viser seg at kun går på tre sylindere.

Jeg tenker og bytte plugger og evt. pluggledninger. Det er en B18 motor. Må jeg ha de pluggene som er i shoppen på denne siden, eller kan jeg kjøpe noen uoriginale? Det samme lurer jeg på angående pluggledninger? Evt. Er det noe annet som kan gjøre at den kun går på tre sylindere?

Den lekker litt olje både på tappepluggen til motor og aksel så jeg har tenkt å bytte alle pakninger, finnes det ett sett med alle disse messing ringene?

Mvh. Anders

Sv:Går bare på 3 sylindere? 14 år, 4 måneder siden #4190

  • Hilmar 2
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 39
  • Karma: 6
Pluggledninger får du kjøpt overalt. Så det er det samme. Sjekk også rotor, fordelerlokk og stift.

Disse kobberpakningene som er på tappepluggen på motoren kan du varme opp å gløde med propanbrenner.

På akselene er det koniske plugger. Her kan du bruke Gjengetape


Hilmar

Re:Sv:Går bare på 3 sylindere? 14 år, 4 måneder siden #4193

  • terrianders
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 5
  • Karma: 5
Takk for svar. Jeg har ikke noe mot å kjøpe fra denne flotte butikken her altså, hvis noen skulle tro det. Men Pluggledningene her kosta over 300 kr stk og de er alle forskjellige?

Kan jeg bruke \"vanlige\" plugger?

Sv:Re:Sv:Går bare på 3 sylindere? 14 år, 4 måneder siden #4194

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Laplandershoppen har kun de originale skjermede kablene, og de skjermede pluggene.
Om du har et sivilt 12-volts system kan du ikke bruke de originale kablene eller pluggene (så du bør ikke kjøpe de vi har i shoppen).

Du trenger vanlige, standard kabler til B18/B20. Dette gjelder både kabler og plugger. Om du har byttet fordeleren til en sivil, så gjelder det også stiften.

Kjøp kabler/plugger/stift på Biltema eller en vanlig delebutikk, så får du noe som passer din sivile type
..Trond

Re:Sv:Re:Sv:Går bare på 3 sylindere? 14 år, 4 måneder siden #4196

  • terrianders
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 5
  • Karma: 5
Takker og bukker! Det var noe sånt jeg kanskje tenkte meg:-)

Re:Sv:Re:Sv:Går bare på 3 sylindere? 14 år siden #4287

  • terrianders
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 5
  • Karma: 5
Da har jeg byttet plugger og gjort reint i fordelerlåkket. Det ble mye bedre og den går nå stort sett på alle fire, men...

Nå starter den ikke så lett som den gjorde lenger? Og når jeg gir gass med en gang så kveles den? Jeg tenker at dette kanskje kan være kondes, men det kom ganske rett etter dette plugg bytte?

Jeg vurderer å også bytte pluggledninger, stift, rotor og fordelerlåkk, samt oljefilter og luftfilter samt olje. Bare for å ha tatt det meste.

Vi tror også at pakkningen i manifoilen må byttes? Noen som veit hvor jeg får tak i noe sånt?

Valpen min er nå i bruk til å trekke henger med ved på flere dager i uka. Det er den beste bilen som fins, selv om den ikke akkurat smyger seg umerkbart over tælehiv så er den knall bra!
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.78 sekunder å laste siden
Top of Page