Jeg er enig med Rammstein85 når det gjelder oljer. Selv bruker jeg kun GL-4 på begge aksler og girkasser, og tilsetter Limited Slip på bakakselen. Men de fleste bruker GL-5 med LS bak.
Vi har ingen komplette pakningssett i shoppen som er beregnet på smøresteder. Dette er fordi de fleste smørestedene ikke har pakninger.
Når du skriver firkantplugger på knokkelhuset bak så er jeg ikke sikker på hvilke plugger du mener. Kan du finne dem på
DENNE TEGNINGEN?
Til hjullagrene kan du bruke hva som helst, bare det er varmebestandig. Det beste er om du går til en maskinforhandler, f. eks. Felleskjøpet (FK) eller A-K Maskiner. Der kan du spørre etter \"varmebestandig maskinfett\". Samme fettet brukes på de fleste lager på traktorer og landbruksmaskiner.
Jeg kjøper vanligvis fettet fra en grossist i Drøbak, men siden det går igjennom andre så husker jeg ikke navnet. Jeg skal sjekke det opp. Tror de selger til private også, men det er mulig at de kun selger hele kartonger.
Når det gjelder de to smøreniplene på mellomakslene så er det et kjent problem, og det er ikke plass til vinkel-nipler. Jeg vet ikke hva slags presse du har, men jeg tror det er standard tupp på de fleste. Jeg har brukt presser fra Biltemaog Mekonomen, og ser ingen forskjell.
Trikset er bare å få riktig vinkel på krysset. Tuppen på pressa skal passe, bare du får vridd krysset riktig. Jeg pleier å måtte dytte bilen noen cm framover (eller bakover) for å få riktig vinkel før jeg får smurt de to siste.
Det finnes også fettpresser på markedet med gummislange i stedet for det stive røret. De pressene har litt tynnere tut, og kan gjøre det litt enklere.
60 grader høres litt lite ut. Motoren bør ha minimum 75 grader for at den ikke skal slites unødvendig fort. Prøv å sette tilbake til vintertemperatur, og se om du kommer litt høyere. Ideell temperatur for motoren er ca 80 grader.