Laplander Forum online since 2003   Today: 24 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Luft i hydraulikken?
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Luft i hydraulikken?

Re:Luft i hydraulikken? 13 år, 9 måneder siden #4473

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
terrianders skrev:
Jeg tror ikke det er noe særlig væske i den i det hele tatt så jeg må pumpe endel noen ganger for å få den til å virke.

Tror ikke du trenger noe overhalingskit. Høres ut som at du bare trenger å lufte systemet. Luftes på samme måte som man lufter bremser.
..Trond

Re:Luft i hydraulikken? 13 år, 9 måneder siden #4474

  • Rammstein85
hehe Er vel mer riktig og si at det er en blanding av innkompetanse og latskap har aldri skrudd kløtsj før.. har byttet alt av overføringer fra spaken fram til kassa, pumpene løser også ut, uten at det er noen lekasjer på dem, har også åpnet girkassa på toppen og kikka etter slitasje, men der så alt ut som et seiko-urverk. har slitt med det siden jeg kjøpte den. her om dagen var plutslig 1 og 2 gir jævla vansklig og legge i, (kløtsjen løser ikke orntlig ut) har en mistanke om at noe røk da den ble tatt i bruk igjen etter at den sto på mob-lager. sikkert ikke store feilen men må jo ta ned begge kassene for og komme til kløtsjhuset typisk at det skjedde et par dager etter jeg monterte på et flunkende nytt eksosanlegg (kina-fabrikat) , hadde også tenkt meg på veteranbiltreffet på røsholmstranda med den..jaja shit happens
Siste endring: 13 år, 9 måneder siden Av .

Re:Luft i hydraulikken? 13 år, 9 måneder siden #4475

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Regner med at du har prøvd å justere? (På den armen som sitter på selve clutch-huset).
..Trond

Re:Luft i hydraulikken? 13 år, 9 måneder siden #4476

  • valp1
Jeg har et lignendes problem med fordelingskassen, vanskelig å bytte mellom 2, 4x4 og 4-lav, må lirke og lure med chlutchen før den smeller i er det der oljen til girkassen også er? hvor er peilepinnen til girkassen og fordelingskassen?

Re:Luft i hydraulikken? 13 år, 9 måneder siden #4477

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Kan nok være at det er lite olje på kassa, da blir den treg. Det finnes ingen peilepinne på girkassene. Det sitter en firkantmutter på hver. Denne må du skru opp, så fyller du på olje til det renner over.

Her er et bilde av smøreboltene fra databasen
Girkasse ligger under Reparasjon -> Smøring -> Side 3
Fordelingskasse ligger under Reparasjon -> Smøring -> Side 2
..Trond
Siste endring: 13 år, 9 måneder siden Av Trond.

Re:Luft i hydraulikken? 13 år, 9 måneder siden #4478

  • Rammstein85
Hovedgirkassa og fordelingskassa har separat olje- påfylling/avtapping. er 2 plugger på vær, En nederst, (tappeplugg) og den øverste er påfyllingsplugg. oljenivået skal være til kanten på påfyllingshullet. det gjelder begge girkasssene og diffrensialene. hadde peilet olja på kassene var jeg deg, kan være derfor fordelingskassa di går tregt. mener og huske det går 0,7 litr på hovedgirkassa og 1,3 på lavgirkassa. (hvis du planlegger oljeskifte) bruk isåfall kun GL-1 eller GL-4.
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.73 sekunder å laste siden
Top of Page