Laplander Forum online since 2003   Today: 20 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Luft i hydraulikken?
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Luft i hydraulikken?

Re:Luft i hydraulikken? 13 år, 9 måneder siden #4484

  • valp1
fikk skifta olje både på motor, gir og fordelingskassa idag og det gjorde susen gitt!! helt ny bil mangler bare noen små ting til nå så er den tipp topp

Re:Luft i hydraulikken? 13 år, 9 måneder siden #4489

  • Rammstein85
Der kan man se hvor viktig det er med god smøring vil også tipse deg om at bilen din har 29 smørenipler som du enkelt kan presse fett inn i med en fettpresse Tips får man som kjent aldri nok av

Re:Luft i hydraulikken? 13 år, 9 måneder siden #4490

  • valp1
ja det er helt sant. tenkte jeg skulle skifte olje i diffene også en dag. såg at jeg ikke skolle bruke noe som heter gl5 men gl4 med noe tillsettning? har ikke peiling på hva det betyr men det får jeg vell tak i på FK foreksempel? dem vet sikkert hva jeg trenger

Re:Luft i hydraulikken? 13 år, 9 måneder siden #4492

  • Rammstein85
FK har det meste ja Du kan bruke GL-5 med LS i bakdiffen, bare ikke bruk GL-5 i girkassene. fordi gl5 olja spiser messing. og det er det mye av i girkasser på eldre biler. men tror ikke det er noe messing/kobber i diffrensialene. men du kan uansett trygt bruke GL-5 i bakdiffen Forresten står LS for \"Limited Slip\", slik at diffrensial bremsen (sperren) i bakakslen skal fungere optimalt.
Siste endring: 13 år, 9 måneder siden Av .

Re:Luft i hydraulikken? 13 år, 8 måneder siden #4496

  • terrianders
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 5
  • Karma: 5
Jepp jepp jepp! Da blei clutchen bedre en noen sinne! Litt lufting gjorde susen.

jeg ringte han jeg kjøpte den av og han kunne fortelle at han hadde byttet bremseveske på clutchen til vanlig veske, men ikke renset anlegget. Hvis den blir dårligere igjen så blir det overhaling. Fått noen tips om at jeg skal gå over den med et honeverktøy også må det sikkert byttes noen pakkninger, men den tid den sorg. nå virker den perfekt!
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.70 sekunder å laste siden
Top of Page