Laplander Forum online since 2003   Today: 25 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Luft i hydraulikken?
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Luft i hydraulikken?

Re:Luft i hydraulikken? 14 år, 2 måneder siden #4252

  • Rammstein85
Har oppdaget at det er forlite væske i sylinderen...ca 1 cm under nivåmerket...kan dette ha gjort at luft har kommet inn?

Re:Luft i hydraulikken? 14 år, 2 måneder siden #4254

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Rammstein85 skrev:
Har oppdaget at det er forlite væske i sylinderen...ca 1 cm under nivåmerket...kan dette ha gjort at luft har kommet inn?


Nei.
Om det skal komme luft inn i systemet gjennom beholderen, så må den være helt tom.

Men du kan få samme symptomer om du har for lite væske. Da er det ikke nok til å skape det trykket som trengs for å presse på clutchplatene.

Prøv å fylle opp beholderen, sett på lokket, og pump 20-30 ganger med pedalen. Så kan du ta en kjøretur.

Godt mulig at du ikke trenger å gjøre mer enn dette. Om det ikke hjelper, må det nok luftes.
..Trond

Re:Luft i hydraulikken? 14 år, 2 måneder siden #4264

  • Rammstein85
Har nå forsøkt og lufte, men så ingen luftbobler i oljen og uten at det hjalp nevneverdig på girskiftet., jeg prøvde også og stille armen som går inn i pumpe nr 2 (den hvor lufteskruen sitter på) dette hjalp veldig mye., men når jeg srudde det til og kjørte en tur så sluret kløtsjen.. tror jeg har klart og skru meg litt bort er dette noe man helst ikke skal røre på..?

Re:Luft i hydraulikken? 14 år, 2 måneder siden #4265

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Ikke noe problem, den er der nettopp for at du skal skru på den.

Etter hvert som clutchen blir slitt må den etterjusteres. Det gjør du nettopp der som du har skrudd nå. Om den begynte å slure så har du bare skrudd litt for mye. Det er bare å skru litt tilbake igjen. Pass på at armen ikke står i spenn når clutchpedalen er ute, da bør den bli riktig.

Jeg skjønner at det kom ut bremsevæske når du luftet. Så den ren og fin ut? Eller så den litt grå ut?
..Trond

Re:Luft i hydraulikken? 14 år, 2 måneder siden #4266

  • Rammstein85
Aha, godt og høre får vel bare prøve meg fram til jeg finner den rette stillingen, er jo 3 skruer så det er litt kinkig,,, olja så fin ut den, omtrent som motorolje tror ting skal være i god stand da både motor og girkasser har blitt overhalt for 1000 km siden, regner med at dem tok clutcen med det samme. (er skilt i frontruta og et lite blått på høyre side av girkassa)

Re:Luft i hydraulikken? 14 år, 2 måneder siden #4267

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Og du sier at girkassene ble overhalt? Er du sikker på at det er nok olje på begge girkassene? Dette høres ikke ut som et clutch-problem, men et girkasseproblem..
..Trond
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.73 sekunder å laste siden
Top of Page