Laplander Forum online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Luftfilter
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Luftfilter

Luftfilter 14 år siden #4315

  • Rammstein85
Noen som har prøvd med sportsluftfilter på Valpen..? tenkte og bytte ut steikepannefiltret mitt med et slikt, noe og merke på motorkraft og generell motorstøy? har et slikt på min personbil med godt resultat. kan jo hende en gammel B18 liker mere luft også??

Re:Luftfilter 14 år siden #4316

  • Hilmar 2
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 39
  • Karma: 6
Tror ikke det passer på høyden. Og hvis jeg ikke tar helt feil vil jeg tippe at den egentlig bare er beregnet på SU forgasseren?

Re:Luftfilter 14 år siden #4317

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Jeg ser vel ikke helt nytten med å prøve å få mer kraft, heller.
Valpen har mer enn nok kraft. Grunnen til at den ikke går fortere er at den er så lavt giret. Dette er jo for at man skal få så mye kraft som mulig når man skal slite seg løs fra en myr..
..Trond

Re:Luftfilter 14 år siden #4318

  • Rammstein85
Sjekket filteret på valpen idag, og det tror jeg er på tide og bytte, det var kølsvart.. det var ikke et oljebadfilter som jeg regnet med men en rund boks med innsats inni.,det står volvo orginalprodukt på det, er det vansklig og eventuelt få tak på ny innsats..?

Re:Luftfilter 14 år siden #4319

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Det er vel vanligvis ganske svart. Innsatsen er jo egentlig bare en klump med stålull. Det originale kan jeg nok skaffe, men jeg har ikke prisen i hodet. Hvis jeg ikke husker feil så har jeg ett brukt også, som sitter på en delebil. Disse blir jo aldri utslitt, så kanskje du ikke har det originale?
Det er ingen innsats i det originale filteret som skal byttes. Det skal bare rengjøres.
..Trond

Re:Luftfilter 14 år siden #4320

  • Rammstein85
Jeg har nok et uorginalt ja, det er kun en rund \"kakeboks\" med vanlig papirinnsats som jeg ikke kunne få ut. det er et volvofilter men.. kunne godt tenkt meg og skifte/reingjøre dette også da jeg har gjort alt annet av servicer på den
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.77 sekunder å laste siden
Top of Page