Laplander Forum online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Radiator slått skakk??
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Radiator slått skakk??

Re:Radiator slått skakk?? 13 år, 10 måneder siden #4414

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Jeg ville kjøpt en for sommerbruk (82 grader).

Om du bruker sommertermostat om vinteren kan det noen ganger bli kaldt på bena fordi luften fra varmeapparatet ikke er like varm som med en vintertermostat. Dette kan lett fikses med et par ekstra sokker.

Om du bruker vintertermostat om sommeren går det vanligvis greit under normal kjøring på vei, og i lett terreng. Men om du kjører tyngre terrengkjøring, drar tungt lass, eller belaster motoren mye i sommervarmen kan den fort gå varm. Temperaturen kan da fort komme over 100 grader. Dette kan IKKE fikses med et par ekstra sokker
..Trond

Re:Radiator slått skakk?? 13 år, 10 måneder siden #4415

  • Rammstein85
Er det forsjell på sivile og militære termostater? kjøpte termostat hos biltema, der hadde de kun 88 grader (litt varmt kanskje?) som jeg kjøpte. tempraturen er veldig stabil og fin med den nye termostaten. blir spennende og se hvis det blir sikkelig varmt.. om jeg får startproblemer igjen.

Re:Radiator slått skakk?? 13 år, 10 måneder siden #4416

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Det er ingen forskjell på sivil og militær, men det er forskjell på de forskjellige fabrikatene. Biltema har kun vintertermostat, og den er på 88 grader. Det burde virke like bra. Bare pass på at du har nok vann hvis du skal kjøre hardt i terrenget eller dra tungt lass.
..Trond
Siste endring: 13 år, 10 måneder siden Av Trond.
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.64 sekunder å laste siden
Top of Page