Laplander Forum online since 2003   Today: 16 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Batterier
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Batterier

Batterier 13 år, 4 måneder siden #4634

  • Beau
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 134
  • Karma: 30
Trond, har du fått ordning på batterierna och funnit ut var \"strömtjuven\" är? Det var ju Biltema batterier men nog skall dom väl hålla mer än tre dagar?
Jag fick ge starthjälp.

Re:Batterier 13 år, 4 måneder siden #4635

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Har vært for kaldt til å stå ute å skru på bilen. Her har det vært -21 til -21 hver dag.
Har laget 24volts-lader som jeg plugger i kontakten foran, så jeg setter på den hver kveld foreløpig.

Skal undersøke mer når det blir litt mildere.

PS: Takk for hjelpen
..Trond

Re:Batterier 13 år, 4 måneder siden #4638

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Kan nok ta litt tid å finne ut hvor strømmen forvinner. Det som er rart er at det kun skjer når det er kaldere enn -10 grader. Er det varmere kan bilen stå i ukesvis uten at batteriet mister noe strøm.

Har kjøpt DENNE nå, og kobler den til NATO-uttaket annenhver natt. Så jeg har i hvertfall nok strøm for tiden.
..Trond

Re:Batterier 13 år, 4 måneder siden #4639

  • Rammstein85
Mulig jeg er helt på jordet nå, men har du hovedstrømsbryter? har hørt at de ettermonterte disse i forsvaret for og forebygge strømtap. har hvertfall en slik i min, har også slike biltema batterier, har alltid nok strøm selv etter flere dager ute i 25-

Re:Batterier 13 år, 4 måneder siden #4640

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Nei. Jeg har ikke hovedstrømbryter
..burde jo ikke være nødvendig heller.

Tror heller at jeg vil finne ut hvor strømmen forsvinner, og fikse problemet. Da blir det ikke nødvendig med en bryter.
..Trond

Re:Batterier 13 år, 4 måneder siden #4641

  • Rammstein85
Ja da så men husk at en sånn hovedstrømsbryter også gjør bilen litt mer tyverisikker hvis man plasserer nøkkelen en litt gjemt plass. ikke like lett og tykoble eller bruke en skrutrekker i tenninga når du har skrudd av alt som heter strøm
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.74 sekunder å laste siden
Top of Page