Laplander Forum online since 2003   Today: 25 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

testtur :P
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: testtur :P

Re:testtur :P 11 år, 11 måneder siden #4700

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Det spørs om du har sivilt eller militært tenningsanlegg. Mange har bygget om tenningsanlegget til det samme som satt i Volvo 140/240-serien. Om pluggkablene kan dras rett av pluggene har du sivilt anlegg. Da kan du kjøpe plugger og stift på Biltema. Om pluggkabelen er skrudd på pluggen har du originalt anlegg. Da må du ha spesielle deler.
Deler til feltvogn selges hos Trollstein og Teigen (og Laplander Shop)
..Trond

Re:testtur :P 11 år, 11 måneder siden #4701

  • stian
jau jau :D

ser ut til at jeg må bli bedre kjent med denna bilen i nær fremtid
luftfilteret ser ut til og ha rusta og i boksen ligger det noe som ser ut som gammel bensin blanda med ruststøv og litt ymse løse deler av stålullfilteret :D
forgassern lekker bensin som ei sil rett ned på eksosen :D
og jeg hadde selvsagt militært opplegg på plugger osv
kanskje like greit at jeg ikke har noen store planer i sommerferien i år :D
godt jeg ikke betalte overvettig mye for denne bilen tror jeg

Re:testtur :P 11 år, 11 måneder siden #4702

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Det du nevner her er jo bare småting..
Om det lekker bensin fra forgasseren kan det være årsaken til problemene. Skru til alle skruene på forgasseren, eventuelt skift pakning.
Luftfilteret kan du vaske/skylle i vann. Der du har rustvann skal det egentlig være olje.
..Trond

Re:testtur :P 11 år, 11 måneder siden #4703

  • stian
aha da høres det bra ut
jeg har masa vettet av sørensen og balchen og romnes for og få tak i nytt filter :D
bruke samma olje som til k/n filter i luftfilteret?

dette ser lysere og lysere ut daglig takket være deg
men tror jeg går for og bytte pakninger på forgasseren for og føle meg litt tryggere liker ikke helt at bensina renner rett på eksosen
så kan jeg heller bruke ferien på og kose meg med bilen rundt omkring og fikse litt småkosmetiske greier hist og pist :thanks:

de 14000 kan nestenm vise seg og ha vært ett røverkjøp da

Re:testtur :P 11 år, 11 måneder siden #4704

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Filteret er evigvarende. Skyll det i vann og la det tørke. Så setter du det tilbake. Hell en skvett vanlig motorolje i bunnen av filterhuset. Det har ikke noe å si hva slags type.
Forgasserskruene har en tendens til å løsne etter hvert. Du bør prøve å bare skru til før du eventuelt bestiller pakninger.

Start motoren og la den gå på tomgang.
Bruk startspray og spray rundt forgasseren mens motoren går.
Når turtallet øker har startgassen truffet stedet der det ikke er tett. Da ser du om det sitter en pakning der, eller om det er noe annet.
..Trond

Re:testtur :P 11 år, 10 måneder siden #4711

  • stian
dro og handla nytt pakningsett til gassern og noe småtteri på fredagen jeg kan like gjerne ta hele greia i ett jafs så veit jeg at det er bra etterpå
glemte jo selvfølgelig en av hoved tingene jeg trengte da så jeg må se om jeg ikke får meg ei pakke og levere i rettning skotselv igjen snart :D
nå med handleliste i bilen :D
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.77 sekunder å laste siden
Top of Page