Laplander Forum online since 2003   Today: 26 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

båre stattiv???
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: båre stattiv???

Re:båre stattiv??? 17 år, 9 måneder siden #248

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Du kan sikkert slå meg når du kjører først. Det er bare å sikte på nærmeste myr eller gjørmehull.

Men jeg skal garantert slå minst like hardt tilbake. Jeg sikter bare på nærmeste granskog med noen ekstra stubber. Om du kommer over stubbene, så kan du likevel ikke manøvrere like godt mellom trærne.
..Trond

Re:båre stattiv??? 17 år, 9 måneder siden #249

  • cato
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 505
  • Karma: 24
kan jo bli spennened med motorsag og vinsj for å komme løs:laugh: synes den trupptransport hengeren din ser så lav ut??elller er det bildet som juger?høy bar senk bar?

Re:båre stattiv??? 17 år, 9 måneder siden #251

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Lav og lav, fru Blom..

Presenningen er rullet opp, og sideveggen er slått ned for å få et bedre nærbilde.
Hengeren er 2,40m høy. Her har du et bilde som viser hele hengeren:


Originalen er her
..Trond

Re:båre stattiv??? 17 år, 9 måneder siden #253

  • cato
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 505
  • Karma: 24
tøff henger må jeg si...nesten en liten leilighet på slep:) .felte`n ser litt lett ut forran eller er det bare noe jeg syns:P hva skal man egentlig ha denne etter da? lastebil:)

Re:båre stattiv??? 17 år, 9 måneder siden #254

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Den ble vel opprinnelig produsert for å brukes i terrenget etter det de kalte \"hjultraktor\" men det går fint med feltvogna.
Feltvogna kan dra maks 1500kg.
Henger\'n med innmat og takstativ (original) veier 1640kg.

Tar man ut sittebenker og ryggstøtter innvendig (sitteplasser til 16 mann med oppakning) veier den plutselig 1490kg.
Skal du gjøre det helt riktig, og registrere den med noe tungt inni, kan du fjerne takstativet også. Der har du 80 kg til.

Jeg har kjørt noen hundre mil med dem etter Volvoen (har fler).

God plass til å bo i. Jeg bodde i den ene henger\'n i 3 måneder i fjor høst, mens jeg restaurerte feltvogna.
..Trond

Re:båre stattiv??? 17 år, 9 måneder siden #257

  • cato
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 505
  • Karma: 24
fiffi må jeg si.....er den registrert?..kjøpte egentlig feltvogna jeg hadde for å bruke den nettopp til å ligge i, men så viste det seg at den var svensk å vanskelig å skaffe papire til den pluss at den var noe godt brukt,så fikk jeg en pajero (gratis) på jobben som jeg byttet bort i villvo\'n,den var da uten motor gear å aksler.men ikke spesielt egnet til å ligge i:laugh:derfor hadde en c-306 passet meg utmerket :laugh: enten en med hytte bak eller uten:)
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.75 sekunder å laste siden
Top of Page