Laplander Forum online since 2003   Today: 25 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Kapell på pick upp valpen med hytt
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Kapell på pick upp valpen med hytt

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3949

Nu skall vi se nya kapellet med ställning på bak dörren
Vedlegg:

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3950

Så har jag lyckats byta vinduer på de dörrar som satt på karossen, så färgen blir bra vid lakering och hängt på dem, har även fått till en nökel som passer i låsen så nu kan jag låsa hytten
Vedlegg:

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3954

På ovanstående bils syns att det fattas listerna att snöra fast kapellet mot taket och sätta det i framkant, listerna har jag gjort klar och skall skruvas dit i dag, listen i framkant måste jag låna en plåtbockningsmaskin för att få till så det blir gjort under veckan, sen skall den svetsas fast fram.
Konstigt nog har färgen ändrats till blåoch vit utvändigt på kapellet men inne är den grön och fin, så det lär målas om utvändigt, hoppas den norska färgen klarar av att fästa på duken
Vedlegg:

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3955

Så har jag fått tag i en lite orginel grill som skall sättas på, den är lite ombygd men då bilen är långt från orginal så blir det nog bra, den är omgjord i övre delen och har plats för 4 st lampor, de blästrade den ren åt mej , så jag har målat upp den och satt på 4 volvo grävmaskins lampor för att se hur det skulle kunna se ut, men det blir antagligen bara 2 av dem som kommer sitta kvar fram, de längst ut arbets ljusen, i mitten sätter jag fjärstrålkastare
Vedlegg:

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3956

Så nu väntar jag på helgen 21/22-3 då skall jag få rulla in i ett garage och en plåtslagare skall byta ut de rostiga skärmkanterna mot nya fina runt om och även förstärka med fyrkantsprofilen som jag tänkte använda innan jag fick tag i de nya skärmkanterna och sidorna, en del bucklor i plåten skall även knackas ut, så får jag börja spackla för målning sen,
Bågen som håller dörrarna fram och gångjärna till bakdörrarna på kapellvalparna skall även den sättas in bakom hytten och dörrar till sidorna tillverkas, så det går att stänga om sej,
Ja en hel del mer är på gång men det räcker så här för tillfället
MVH Hasse Hansen

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3957

  • danneape
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 274
  • Karma: 30
Jäddrar va fin den kommer att bli!
//Danne
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.72 sekunder å laste siden
Top of Page