Laplander Forum online since 2003   Today: 26 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Kapell på pick upp valpen med hytt
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Kapell på pick upp valpen med hytt

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3958

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Har du lyst til å selge valpen?
..Trond

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3960

Nä nu känns det svårt att sälja den
Jag har ju samlat grejor hela vintern till rusten.

Köpte en liten fyrkantsprofil i dag och kapade upp ett spår i. som man drar i kapellet i framkant på, och svetsade dit det,
Så nu sitter det som det skall. vädret till lät inte att jag målade med grönfärgen så zinkfärg fick duga som rostskydd i dag då kapellet måste sättas tillbaka på grund av snön som kommer i natt
Vedlegg:

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3961

Nu hänger den öppningsbara fönster ramen i källaren för målning. renslipad så såg den riktigt ok ut inte helt sönder rostad som jag trodde.
är lite tveksam till färg val på den, Svart ? det kanske bryter bra mot det gröna, men de är ju grön från början,
Men törs jag måla med den Norska Nato gröna färgen inne
Mistänker att hela huset kommer lukta starkt av den färgen.Jag får göra ett prov och lossas som det regnar om sambon frågar vad fan det är om stinker
hammarlacken har hon ine klagat påän så den målar jag inne med
Det nygamla fönstret blev riktigt fint när det fick genom gå en tvätt i duschkabinen
Vedlegg:

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3977

Ja så har vädret tillåtit lite mer aktivitet.
Just i dag skall hytten få sej läderimitation som inredning i stället för den trasiga slitna masoniten.
Det gamla är ut rivet och ny isoleringsmatta är upplimmad, veronica skall hjälpa mej med att sätta upp läderimitationen i taket, resterande klarar jag nog själv.

Angående kapellet och flaket så har en överenskommelse på durkaluminium avtalats, så golvet på flaket skall få sej en beklädnad med durkalu ovan plåten, lite trevligare när det skall campas där och lättare att hålla rent, men ändå hållbart för möjlighet att lasta tex gamla motorer mm på,

Funderar på vilken färg som fäster och sitter kvar på kapellet ?
Då det kapell jag har nu har blivit så pass blekt så det är bli och vitt utvändigt, 2 komponent grund har jag blivit rekommenderad, men jag har inte hittat det i grönt.
Men jag skall prova om den Nato gröna fäster, klart lite synd att använda den på kapellet , bättre att den hamnar på plåten så den 3L kanna jag har räcker till hela bilen.
Någon här som har tipps på vad man skall måla kapell press med (obs den svenska typ nylon presenning)

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3980

Taket rent
Vedlegg:

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3981

Issolerat
Vedlegg:
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.75 sekunder å laste siden
Top of Page