Laplander Forum online since 2003   Today: 20 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Kapell på pick upp valpen med hytt
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Kapell på pick upp valpen med hytt

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 3 måneder siden #3866

Så lite svetsande och slipande
Vedlegg:

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 3 måneder siden #3867

Nu är det (BARA) att börja kapa på valpen och passa in de nya skärmkanterna samt det som skall bli nedredelen på hytt och flak



Hoppas på skapligt väder då det lär göras utomhus
Vedlegg:

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 3 måneder siden #3881

  • Jim
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 29
  • Karma: 7
Kult med verkstedsreportasjen fra prosjektet ditt. Stå på

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 3 måneder siden #3892

Hej ja här går det SAKTA frammåt,
Det har inte varit optimalt väder för utomhus skruvning,
Men några bitar har då ramlat på plats,
Efter att jag skurit bort kapellet från den gamla stälningen på bakdörren, så var det bara att börja leta rör, då den nästan var upp rostad, Som tur var han jag inte köpa rören då jag fick köpa en helt ny stälning till bakdörren av samma karl som sålde det nya bak dörrskapellet till mej. Till det fatala priset av 75 kr Och lika bra var nog det för om jag svetsat en ny stälning gällde det att vara nogran, det fanns inget att spela den måste hålla precis samma mått för att kapellet skulle gå på stälningen, det gick nästan inte ändå.

Har även börjat samla på mej det som behövs för en total renovering av motor B 18 tillverknings numer nr 539 .
Nya ringar, vevstakslager, oljepump, vattenpump, ligger redan i renoverings lådan,
Så nu står ramlager. packningarna, ett par oljefilter samt olja,Kanske lite röd färg, ja så minst 80 liter diesel till moter tvätten, på inköpslistan så är det bara att köra igång.
Kommer med lite foton på det som redan fått färg på sej och kapellet när det sitter på stälning, innom kort

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3947

Nu har det hänt lite mer på valpen, vist det går sakta men vad fen det är ju vinter och jag är utomhus och börjar bli gammal och bekväm
Skall se om jag får in lite foton,
Ja nytt kapell till bakdörren med stälning är på plats
Vedlegg:

Re:Kapell på pick upp valpen med hytt 15 år, 1 måned siden #3948

Nu har det hänt lite mer på valpen, vist det går sakta me vad fen det är ju vinte och jag är utomhus och börjar bli gammal och bekväm
Skall se om jag får in lite foton,
Ja nytt kapell till bakdörren med stälning är på plats
Vedlegg:
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.73 sekunder å laste siden
Top of Page