Laplander Forum online since 2003   Today: 25 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Løp?
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Løp?

Re:Løp? 17 år, 6 måneder siden #822

  • Air Lockers
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 11
  • Karma: 3
Har du montert ett? Jeg har shimset opp mange differ i min tid som bilmekaniker..og settet til dana 35 er slik jeg beskrev det..skulle være komplett i følge 4x4 Supply.. Du vet jo at alle differ må shimses for at Pinjongdrev og kronhjul skal he rette tannavtrykket..og der var der det manglet shim\'s..og innerdiameteren på det org.lageret som skulle brukes omigjen på den nye(det som selvfølgelig er på motsatt side av lufttrykk glideren) klokka var for lite.. Sånn er det bare..

Re:Løp? 17 år, 6 måneder siden #823

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Skal innrømme at jeg ikke har montert det, leste bare spesifikasjonene (reklame).
..Trond

Re:Løp? 17 år, 6 måneder siden #825

  • cato
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 505
  • Karma: 24
trond j du kan jo godt legge inn en komplett avhandling, hvordan du gjorde dette på akslene.... kjekt å vite :laugh: :laugh:

Re:Løp? 17 år, 6 måneder siden #827

  • Air Lockers
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 11
  • Karma: 3
Oii..det er mye! For det er en god del arbeid.. ca to fulle arbeidsdager,ok kansje det ikke er så grusomt mye arb.allikevel..men det ble endel extra pga.det shimset jeg måtte lage og lageret..Man begynner med å demont bremseskjold og ta ut akslene,så ta ut diffen..lage hull i toppen på klokken for luftslangen.Flytte over kronhjulet til den nye diffen..det følger med et slankere for høyre siden av klokken,for der skal det monteres et lufttrykk overførings stykke med to o-ringer...dette har tilsvarende bredde som det nye lageret er smalere,skjønner?
På ventresiden av klokken skal det gamle lageret flyttes over,det var her det orginale ikke passet,det hadde for liten innerdiameter..så da måtte mjeg på Rotek å handle..
Så er det litt fiklete å montere dette sammen,pga det formbare kobberrøret fra det glidestykket på h.siden,skal gjennom det u-formede lageroverfallet..altså et hull du skal bore i det,og så skal det opp gjennom hullet i toppen av klokken.
Og samtidig klare å få shim´sene til å bli med riktig..shim´sne du mont.første gang du monterer er bare tipping,for etter du har mont de u-formede lageroverfallene skal du måle tannklaringen med et måleur på ei tann på kronhjulet..altså pinjongen skal stå stille og du skal prøve å rotere frem og tilbake på diffen..så shim´se klokken sidelengs ved å flytte lager fra ene siden til den andre(ut og inn med diffen hver gang) til en har det samme målet som før demontering av org.diffen..
Så er det å lage til slange på toppen av klokken(utsiden) det følger med endel koblinger for dette..så legge opp slangen på en smart måte hvor den ikke kan bli skadet.
Så skal denne kobles til solenoidventilen på kompressoren inne i bilen..og koble det elektriske med brytere..en for start av komp.og en for hver sperre(hvis to) Det ANBEFALES!!:lol: :lol: :lol:
Jeg har også montert luftfylle settet hvor det er en hansenkobling på komp.og en løs lang fylleslage..
Det fungerer sånn at på de plassene jeg tidligere må ha tenkt på at deg kunne satt meg fast (pga bla.a. at to av hjulene har mindre marktrykk)er det bare å slå pa systemet og det blir som ei beltevogn! Det er som NATT OG DAG!!
Jeg sto en gang med ene bakhjulet en meter oppi luften pga. en skjult dyp bekk jeg havnet i, i en bratt nedoverbakke..og var så fast som jeg skjelden har vært..
Da koblet jeg inn begge sperrene og bare for å brife rygget jeg motbakkes ut av der :ohmy: B)

Re:Løp? 17 år, 6 måneder siden #828

  • Beau
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 134
  • Karma: 30

Nu vill du väl sälja bilen och köpa tgb 11? Jag är spekulant! Hur mycket vill du ha?

Re:Løp? 17 år, 6 måneder siden #829

  • Air Lockers
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 11
  • Karma: 3
Sorry.. ikke salg der i gården;)
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.78 sekunder å laste siden
Top of Page