Det startet så fint,ikke en enste snøfille i mils omkrets,og jeg skulle leke julenisse med feltvogna mi...
Alt gikk strålende,helt til jeg skulle hjem etter den siste leveringen.Kom i ett lyskryss hvor jeg måtte stoppe for rødt lys.Jeg skulle opp til venstre i en slakk oppoverbakke da lyset endelig ble grønt.
Tok løs i første gir og kom meg igjennom lyskrysset,opp den slakke bakken,da det smalt noe jævlig under kjærra...all framdrift var bort,og det var bremser og håndbrekk også.Bilen stoppet og trille framnover og startet på tur nedover igjen,rett mot lyskrysset,og med ræva først.
Og der satt jeg...hva faen gjør jeg nå????
Var jo en del trafikk,men heldigvis så tok de bilene som stod bak meg i lyskrysset til høyre,men det ble jo grønt i den andre retningen også,så jeg vrei ratt og fikk bilen opp på gangfeltet,plantet høyre hjørne av vohna i en høy mur for og bremse farten,føt jeg smalt inn i ei lysmast...og da var jeg endelig stoppet...
Hoppet ut,vinket trafikken videre meg kostymet mitt,bøyde meg ned for og se under vogna,og der hang bakakselen,krysset bak hadde gitt etter og tatt kvelden,og i farten så hadde den tatt med seg bremseslangen til hjula bak..
Jaja tenkte jeg,godt det er jul i morra,men her kan jeg ikke stå,så jeg fikk henta hjelp der jeg hadde min siste levering,ordnet med tau,stoppet trafikken igjen og startet med og slep kjærra en 3-400 meter hvor den kunne stå så lenge.Jeg sa ifra om at jeg ikke hadde bremser i det hele tatt før karen dro meg oppover,gikk bra,helt til vi skulle ta av hovedveien og inn til høyre.Han hadde fått fin flyt på draget,men jeg syntes han kjørte litt sakte nå,i forhold til det han hadde på slepp...for og gjøre det kort,det endte med at jeg og kjærra rendte inn i ræva på bilen hans,en opel omega stasjonsvogn,og trykkte inn bakluka...
Og da sier jeg bare...fortsatt god jul og ett godt nyttår kamerater.Jeg må skru bil nå,for i dag kom falken og leverte den på døra mi,og presenterte ei regning på 950.- ...pluss at jeg nok må sjekk opp for skadene på opel`n..
Håper på bedre lykke neste år
Tips om deler mottas med tak.(akselkryss,bremseslanger...)