Laplander Forum Hjelp online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Tannhjuls rakling i fordelerkasse
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Tannhjuls rakling i fordelerkasse

Tannhjuls rakling i fordelerkasse 16 år, 11 måneder siden #2031

  • EKJ
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 47
  • Karma: 14
Hallo, har en 64 felt med mindre fine lyder i, noe jeg antar kan være fordelingskassa, når jeg klutsjer inn ved trill og når jeg ligger i og kjører med 0 motstand i drivverket har jeg en skikkelig skrapelyd. etter en kjøretur er fordelingskassa varmere enn girkassa, så det er nok der det ligger. Har noen vært borti dette problemet, Regner med at det er enten ett lagerhavari eller ett drev som går i oppløsning. Er det noen her som kansje har gir/fordelingskasse tilsalg, så jeg kan overhale det som sitter der uten å bli billaus?

Re:Tannhjuls rakling i fordelerkasse 16 år, 11 måneder siden #2035

  • EKJ
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 47
  • Karma: 14
Nå har jeg plukket ned lokket på fordelerkassa, og fant ingenting bortsett fra normal slitasje, så det er mest sansyneligvis girkassa som fått det, jeg har skiftet olje på drivverket et par ganger på 30-40 mil, og bunnpluggen på girkassa har vært like bustete hver gang. Så da er det girkasse jakt på gang...

Re:Tannhjuls rakling i fordelerkasse 16 år, 11 måneder siden #2036

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Høres ut som at et eller flere drev kan ha løsnet, ja..
Om de bare har løsnet, og ikke er ødelagt, skal det gå an å feste dem hjennom lokket i kassa. For å skifte må nok kassa ut.
..Trond

Re:Tannhjuls rakling i fordelerkasse 16 år, 11 måneder siden #2038

  • EKJ
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 47
  • Karma: 14
Okay, høres jo ikke værst ut hvis det bare er det, sitter det ikke noen form for låsing på disse drevene?

Re:Tannhjuls rakling i fordelerkasse 16 år, 11 måneder siden #2040

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
De er låst med låseskive, men disse skivene blir svakere med årene. For 2 år siden mistet jeg plutselig fremdriften midt i en oppoverbakke. Skiva hadde røket og tannhjulet hoppet av. Det tok 15 minutter og en ny låseskive å sette det sammen hjennom hullet i kassa.
..Trond
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.74 sekunder å laste siden
Top of Page