Laplander Forum Nyeste online since 2003   Today: 20 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Tennplugger
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Tennplugger

Tennplugger 16 år, 7 måneder siden #2505

  • sveeiv
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 15
  • Karma: 3
Skal bytte plugger på motoren min (B20), over pluggen er det ei hylse som pluggledningen er skrudd fast i, ....lurer på hvordan jeg får løs denne hylsen for å få skrudd ut pluggen??...er den skrudd fast eller er den bare tredd over pluggen?

Re:Tennplugger 16 år, 7 måneder siden #2506

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Det er ingen hylse som sitter utenpå pluggen, men selve pluggen er annerledes enn de som sitter i vanlige biler.
Om du har skjermet system (de fleste feltvogner har det) så må du også ha plugger som er skjermet.

Mutteren på pluggledningen er skrudd ned på pluggen. Toppen på pluggen er gjenget. For å få av ledningen må du skru mutteren mot klokka med en skifternøkkel eller fastnøkkel.

Her er et bilde av en skjermet plugg:
..Trond

Re:Tennplugger 16 år, 7 måneder siden #2507

  • sveeiv
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 15
  • Karma: 3
Ja den er grei, men hvilket verktøy må jeg bruke for å få av pluggen, må jo være en veldig lang/dyp kopp....funker ikke med en vanlig pluggkopp...

Re:Tennplugger 16 år, 7 måneder siden #2510

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Jeg pleier å bruke en fastnøkkel. Husker ikke om det er 21 eller 22..
..Trond

Re:Tennplugger 16 år, 7 måneder siden #2538

  • EKJ
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 47
  • Karma: 14
Det fulgte med pluggverktøy på felten min, som fungerte greit, men ble lei av den støyskjerminga, så jeg kjøpte sivile plugger og ledninger på biltema. Mye billigere og like bra, jeg skal ikke ut i krigen med den uansett;)

Re:Tennplugger 16 år, 7 måneder siden #2540

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Mye billigere? De skjermede koster 50,-
Like bra? Ikke til mitt bruk

Hadde vanlige (sivile) plugger på den bilen jeg kjøpte i februar. Første tur i vannpyttene på Trandum, og bilen var død. Det samme skjedde dagen etter, i samme, dype vannpytt (var ikke mer enn 50cm dyp). Etter at jeg skiftet til skjermet system, har jeg kjørt i over 1 meter dype pytter uten at det har gått galt

Kommer nok aldri til å sette inn sivile plugger i en feltvogn igjen..
..Trond
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.75 sekunder å laste siden
Top of Page