Laplander Forum Hjelp online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Utveksling på framaksel Volvo Felt, Norsk - Svensk
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Utveksling på framaksel Volvo Felt, Norsk - Svensk

Utveksling på framaksel Volvo Felt, Norsk - Svensk 16 år, 6 måneder siden #2639

  • ruve
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 6
  • Karma: 2
Har et lite spørsmål om utveksligng på norske og svenske aksler.

Min framaksling har sett sine beste dager , men nå har jeg og en kompis kjøpt en svensk volvo felt rednings bil som det fulgte med ekstra aksler som vist nok var kjøpt i Sverige.

Kan jeg bruke framakslingen på min norske felt?
Står det et dele nr. på akslingen som sier noe om den er lik eller ikke, eller må jeg telle runder og se om d er d samme?

Jeg har også en norsk bakaksel for hånd kan diffrensialen brukes forran?
Skader jo ikke med diff.brems forran og?!

Hvis noen har en norsk framaksel i god stand til salgs er jo d veldig interessangt!


Mvh Rune

Re:Utveksling på framaksel Volvo Felt, Norsk - Sve 16 år, 6 måneder siden #2643

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Det er samme foraksel på de norske og svenske Valpene, men mange kaller C202 for Valp i Sverige. Om det er en slik du har fått tak i, passer den ikke. Husker ikke hvor merkingen står, eller hva det skal stå på akselen.
Tror ikke det er lurt å sette diff-brems foran, du vil vel ha muligheten til å svinge i terrenget?

Ikke noe problem å få tak i nyoverhalte foraksler i Norge, men de ligger på 7.500,-
..Trond

Re:Utveksling på framaksel Volvo Felt, Norsk - Svensk 16 år, 6 måneder siden #2680

  • ruve
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 6
  • Karma: 2
Hvordan er det med bakakslene ? dem er visuelt forsjellige. er det bare utsende ?

Rune

Re:Utveksling på framaksel Volvo Felt, Norsk - Svensk 16 år, 6 måneder siden #2683

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Bakakslene er også helt like på Valpene. Om du har en aksel som ser annerledes ut, så er den ikke fra en Valp. Da har du sikkert fått en aksel til en C202 (mange kaller disse også for Valp).
Disse akslene har ikke lamellbrems, og er ikke like sterke. (Økonomimodell).
..Trond
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.74 sekunder å laste siden
Top of Page