Laplander Forum Regler online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Klammer till bakfjäder
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Klammer till bakfjäder

Klammer till bakfjäder 16 år, 6 måneder siden #2640

  • Beau
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 134
  • Karma: 30
Har nu bytt hjullager i framaxel höger & vänster samt bytt bussningar i framaxelfjädrarna. Missljudet \"bang - bang\" kvarstår.
Men upptäckte idag när jag lossade höger bakhjul att en klammer var av! Kanske orsak till missljud?
Finns det sådana på Laplander Shop? Finner det inte.
Vedlegg:

Re:Klammer till bakfjäder 16 år, 6 måneder siden #2644

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Dette festet finnes ikke som løs del i shoppen. Grunnen er at det er klinket på et fjærblad, og det er ikke lett å klinke det på for hånd, og samtidig få fjæringen til å fungere riktig. Klammer kan skaffes, om du vil ha det, koster ca 150,-, men i følge leverandøren er det ikke anbefalt at man bytter bare denne. Da må det byttes hele fjærbladet som den sitter på også.
Her er hva leverandøren fortalte meg:
Etter å ha tatt ut og demontert fjæren, og skiftet fjærbladet der denne sitter, vil ikke belastningen bli rett, og egenskapene til hele fjæren vil bli skjevt fordelt, noe som gjør at fjæren vil slites ut veldig fort, og kjøregenskapene vil bli dårlige.

Om du likevel vil ha et klammer, kan jeg skaffe klammeret, ferdig festet på fjærbladet. Da trenger jeg å vite hvilket fjærblad den sitter på (f. eks. fjærblad nr 3 nedenfra).
Fjærblad med ferdig festet klammer = 150,-
..Trond

Re:Klammer till bakfjäder 16 år, 6 måneder siden #2646

  • Beau
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 134
  • Karma: 30
Hej Trond!

Jag tar chansen och nöjer mig med enbart klammer. Fungerar inte det får jag skifta ut hela fjäderpaketet. På min Valp är det 10 blad och klammern håller runt de översta 8 bladen. Invändigt mått på klammern skall vara 60 mm.
Se bild.
Vedlegg:

Re:Klammer till bakfjäder 16 år, 6 måneder siden #2648

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
OK. Tenkte å ta en tur innom Trandum på lørdag, med det andre du skal ha. Kan ta med hengselet da.
..Trond

Re:Klammer till bakfjäder 16 år, 6 måneder siden #2656

  • Beau
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 134
  • Karma: 30
Bra! Har gjort en provisorisk klammer. Hoppas den håller till Trandum.

Vedlegg:

Re:Klammer till bakfjäder 16 år, 6 måneder siden #2659

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Jeg prøver å komme fredag kveld, så blir jeg til lørdag. Men jeg må reise ved 13-14 tiden på lørdag.
..Trond
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.81 sekunder å laste siden
Top of Page