Laplander Forum online since 2003   Today: 16 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Motorbytte
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Motorbytte

Motorbytte 16 år, 6 måneder siden #2649

  • valdres
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 39
  • Karma: 7
Har forstått det slik at en del bytter motor i felt`n og da er B20 som ofte blir satt inn.
Hvilke utgave av motoren er det som blir brukt? B20 ble jo brukt i både 140 og 240 serien, ser det blir skildt mellom 6 og 8 bolter, hva betyr dette? Er det andre problemer(utfordringer) en vil møte på?

Terje

Re:Motorbytte 16 år, 6 måneder siden #2650

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Har aldri tenkt over hvor mange bolter det er på dem. Må vel være snakk om motorfestene..
En B20 er en B20, uansett om den sitter i 140 eller 240-serien, men 240-serien hadde også B21. De var skrå, og passer ikke uten at man bygger om festene.

Alle B20 (A,B,C) passer rett inn i de festene som allerede er der. Selv satte jeg inn en B20 sport.
..Trond

Re:Motorbytte 16 år, 6 måneder siden #2651

  • valdres
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 39
  • Karma: 7
Du tror det er motofeste-boltene det menes når det snakkes om 6/8bolter altså, ikke innfesting mot gearkasse?
Hva er det brukbart å gi for en B20 motor som en bare kan sette rett inn uten å gjøre noe spes. med da? Merker du mye forskjell fra B18 motoren?

Re:Motorbytte 16 år, 6 måneder siden #2654

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Ble brått litt usikker. De gangene jeg har kjøpt B20 (B20A og sport), har de alltid passet rett inn, har aldri tenkt over at det kan være forskjellig antall bolter. Det er vel enklest å telle de boltene du har på girkassa, og så telle på motoren du vil kjøpe.
Har aldri hørt om at det skal finnes noen forskjeller her.

Jeg har gitt rundt 5000,- for de B20-motorene jeg har kjøpt, da er de nyoverhalte og all innmat består av nye deler. En brukt bør vel ikke ligge på over 3000,-
Forskjellen blir som å kjøre en helt annen bil. Med B18 har jeg max hastighet på rundt 100, mens med B20 sport ligger jeg vanligvis i 130 ned mot Göteborg.
Aksellerasjonen med B20 sport blir nesten som en vanlig personbil.
..Trond

Re:Motorbytte 16 år, 6 måneder siden #2657

  • Beau
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 134
  • Karma: 30
6 eller 8 bultar syftar på antalet bultar som svänhjulet är fäst med. Gamla B20 har 6 bultar efter 1974 (tror jag) är det 8 bultar.

Tog en bild av min B20 8 bultad. Räkna bultarna på svänghjulet.
Vedlegg:

Re:Motorbytte 16 år, 6 måneder siden #2658

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Da blir det vel ikke så lett å krype under bilen og telle
..Trond
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.78 sekunder å laste siden
Top of Page