Laplander Forum Indeks online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

slik ser styredemper feste ut
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: slik ser styredemper feste ut

slik ser styredemper feste ut 17 år, 9 måneder siden #277

  • cato
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 505
  • Karma: 24
slik ser styre demper festet ut på volvo felt,ganske enkelt å lage selv,men hvilken demper man skal bruke vet jeg ikke,finnes sikker en drøss man kan bruke? klikk på bildet så blir det myyye større

Re:slik ser styredemper feste ut 17 år, 9 måneder siden #278

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Selv om jeg ikke skjønner vitsen med styredemper, er det sikkert noen som synes det er kjekt å ha.
Woody Mudfuckers importerer slike til Norge (blir lakkert gule før du får dem.
Du kan kjøpe de på alle HMK-treff arangert av HMK Romerike. Tror de koster rundt 1300,-
..Trond

Re:slik ser styredemper feste ut 17 år, 9 måneder siden #279

  • cato
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 505
  • Karma: 24
vitsen?? er ikke det for å ta opp støt/slag/vibrasjoner/ol??

Re:slik ser styredemper feste ut 17 år, 9 måneder siden #280

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Jo, men hvorfor skal man gjøre det?
Hvis man har hodepine, så kan man ta tabletter hver gang den kommer tilbake.
..men hva er vitsen?
Hodepinen er der for å fortelle deg at noe er galt.

Jeg vil heller finne ut hva som er galt, og rette opp feilen. Da kommer ikke hodepinen tilbake, heller.

(også kan man ikke bli invalid bare fordi man tok tabletter i stedet for å fikse årsaken).
..Trond

Re:slik ser styredemper feste ut 17 år, 9 måneder siden #281

  • cato
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 505
  • Karma: 24
hummmmmmmmmm:laugh: er det ikke standar på gamle x-mil med litt slakk her å der....gamle hjul..(vet du har nye trond:) )litt slakk i gennom føringer/overføringer/bortføringer;) nå er det vel slik at de fleste x- mil ene bare blir kjørt med nå å da, å ikke akkurat på kostet astronomiske summer:) det er vel ikke akkurat billig å skifte alle enneledd m m ?har vel inntrykk av at x- mill ene ikke har første pri nå det gjelder service/velikehold,(gjelde jo ikke alle da:) ) mvh cato:P

Re:slik ser styredemper feste ut 17 år, 9 måneder siden #282

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Jippii!! :lol:
Endelig klarte jeg å lage online-status på medlemmene!!!
(Nå er jeg endelig innlogget)

Om vibrasjonene kommer fra dekkene er det jo bare å avbalansere dem. Ingen stor kostnad, det. Ligger på 150,- pr hjul.
Er det felgene, ville jeg nok ikke turt å kjøre slik uansett (åssen går det i terrenget, da?). Tror jeg ville spandert nye felger til et par tusenlapper (demperen koster jo nesten like mye).

Endeledd og fjæroppheng er de 2 andre mulighetene. Da er det jo like trafikkfarlig å kjøre med den, enten du har demper, eller ikke.
Fjæroppheng til begge forhjul koster rundt en tusenlapp. Husker ikke hva endeleddene koster, men det kan ikke være så mye mer enn en demper..

Uansett mener jeg fremdeles at det er bedre å fjerne årsaken/feilen enn å betale 1200-1500 for å dempe symptomene.
..Trond
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.76 sekunder å laste siden
Top of Page