Laplander Forum Regler online since 2003   Today: 25 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Ulyd....fordelingskasse?
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Ulyd....fordelingskasse?

Ulyd....fordelingskasse? 16 år, 2 måneder siden #2857

  • valdres
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 39
  • Karma: 7
[img http://www.laplander.nu/images/fbfiles/images/1111191.jpg[/img] Har overhalt girkassa i felt`n og den ble meget bra etterpå, men når ulyden fra girkassa ble borte så fikk jeg plutselig høre en ny!
Dette er en lyd som jeg hører når 4-hjulstrekket er innkoblet og lyder som om det skulle være utslitte kryss i den framre mellomakselen, men har sjekket det og kryssa er helt som nye. Når fordelingskassa står i bakhjulstrekk og frihjulsnavene er koblet ut så hører jeg heller ikke lyden. Når fordelingskassa står i lav høres den heller ikke.Lyden høres best ved nedbremsing og ved aks. og følger drivverk hastighet.
Kommer lyden fra disse to drevene i fordelingskassa som Teigen anbefaler å skifte \"Transferkasse hoveddrev\"? Er disse drevea mulig å skifte uten å ta ned kassa? Hva er delenr. på disse dreva?
Vedlegg:

Re:Ulyd....fordelingskasse? 16 år, 2 måneder siden #2858

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Om det følger hastigheten til drivverket så er det nok mest sannsynlig at et av de største drevene i fordelingskassa er skadet eller utslitt. Kan godt være hoveddrevet, men det lønner seg nok å sjekke alle for sikkerhets skyld. For å sjekke dette så må kassa ut.

Vet ikke hvilket varenr det spesielle drevet har, det er flere av drevene som kan kalles hoveddrev.
..Trond

Re:Ulyd....fordelingskasse? 16 år, 2 måneder siden #2859

  • valdres
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 39
  • Karma: 7
Da er det nok bare å kaste seg i skruinga igjen!
Men er det noen som har et \"sprengt\" bilde av fordelingskassa, med delenr.? Den delekatalogen som ligger i databasen her på Laplander har ingen bilde av \"sprengt\" fordelingskasse.

Re:Ulyd....fordelingskasse? 16 år, 2 måneder siden #2860

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
valdres skrev:
Den delekatalogen som ligger i databasen her på Laplander har ingen bilde av \"sprengt\" fordelingskasse.


Jo, da
..men ikke i delekatalogen.

Sprengskisser og Snittskisser finner du under Skisser i menyen.

Klikk på snittskissen for å se beskrivelsen (og omvendt)
..Trond

Re:Ulyd....fordelingskasse? 16 år, 2 måneder siden #2861

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Fant det i delekatalogen også.
Bruk nedtrekkmenyen og velg: 3 Girkasser: Gir/Fordeling 021 Bilde
Trykker du på pilen til høyre så får du beskrivelsen
..Trond

Re:Ulyd....fordelingskasse? 16 år, 2 måneder siden #2862

  • valdres
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 39
  • Karma: 7
Takk Trond, ser ut til at jeg trenger sterkere briller!

Men i delekatalogen finner jeg fortsatt ikke noen sprengskisse av FORDELINGSKASSA, girkassa er grei, den ser jeg at det er sprengskisse av på 021 men fordelingskassa er og blir HEL.
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.83 sekunder å laste siden
Top of Page