Laplander Forum online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Heising og bredding.
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Heising og bredding.

Heising og bredding. 15 år, 9 måneder siden #3446

Hei.

Vil veldig gjerne heise og bredde feltvogna mi. Få den høyere opp, og sette på noen bredere hjul.

Kan noen gi meg framgangsmåten på heisinga? Evt. tips til steder jeg kan få tak i store fine hjul.

Blir vogna mere utstabil med heising? Eller utjevner det seg med bredere dekk?

Re:Heising og bredding. 15 år, 9 måneder siden #3448

  • cato
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 505
  • Karma: 24
heve.... hummm...den er vel høy nok som den er.... den er vel ikke akkurat så veldig stabil på veien fra før.. sett på noen bra dekk og en vinsj,så kommer du nok frem der du vil.

her er min med 35-12.50-15 på 8x15 felg

Vedlegg:

Re:Heising og bredding. 15 år, 9 måneder siden #3449

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Om du heiser den, så vil tyngdepunktet komme høyere. Det er ikke særlig lurt hvis du skal bruke den i terrenget. Tror ikke det er plass til dekk som er brede nok til å utjevne dette. Sidelengs helling vil minske så mye at du ikke vil komme særlig godt frem i terrenget i Norge.

Om du kun kjører på veien så kan det vel gå bedre, men dekkene er uansett av gummi, så du vil merke at bilen blir mer ustabil i svinger.

Tror 12,5 er det bredeste du kan få av dekk, uten at det skaper mot innerskjermen når du svinger.

Kan anbefale Maxis dekk i den dimensjonen du liker best. Danne kan sikkert skaffe deg kontakt med forhandleren av disse. Han holder til noen mil over grensen (Sverige) men det er verdt å ta en tur for å kjøpe dem der (så sant du ikke bor i Finnmark)..
..Trond

Re:Heising og bredding. 15 år, 9 måneder siden #3452

  • danneape
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 274
  • Karma: 30
Jag tror att lättaste sättet att höja är att klossa axlarna,, eller s,p,o,a om den inte är det original,, angående däck är väll 280-85-16 det samma som 35\"-11\"-16\" har jag för mig,,
Lite större borde gå på, men tänk på att den blir avsevärt snabbare på lågväxel och därmed svagare om man går upp för mycket,,
//Danne
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.70 sekunder å laste siden
Top of Page