Hej ni som var med i Bjurbäcken i våras kanske kommer i håg att min valp gick och lät som en gammal folkvagn.
många funderingar angående att den gick het och bränslet förångades eller flödade över vart det.
Trodde själv att det var en spricka i toppen eller att topplockpackningen gått.
Men jag började med att byta luftburk och förgasare då den bara blev värre och allt verkade komma från bränslesystemet och luft tillgången.
Väl i särplockat ser jag att flotörnålen är kraftigt skadad som om någon gått lös på den med en huggmejsel och hammare, sedan ligger ett av munsykerna (högfart) lös i botten av bränsle koppen,
Ja fram med en annan förgasare tog reserdelar från den. rengjorde förgasare i hetvatten och trycklyft,på med nya packningar och tillbaka med förgasaren.
Satte på min nya luft burk och provkörde på en lättare tur inga problem,
Dagen efter skulle det bära av ca 10 mil på SOT träff i Olerum och bilen gick fint hela tiden inget problem med värmen eller blödder ur ljuddemparen (Exsos systemmet)problemet med flödande eller dunstande bensin försvann, valpen gick fin hela dagen inte ens när jag hjulade hem med lågt lufttryck i däck (borde gått tungt då)och lerig kylare gick den varm.
Kan alla mina bekymmer komma från den havererande förgasaren eller skall jag riva av toppen för säkerhets skull, tycker ju inte att man skall laga något som inte är trasigt, och nu verkar ju allt funka
Tacksam för ideer eller liknade erfarenheter
MVH H.Hansen