Laplander Forum Søk online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Div spørsmål
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Div spørsmål

Div spørsmål 15 år, 8 måneder siden #3538

  • Gabus
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 117
  • Karma: 15
Har sivil tenning - Er Plugger til Amazon B18A tingen å bruke - NGK BP6HS?

Så har jeg problem med at motoren vil stoppe hvis jeg trykker gassen ca 1 cm ned Mere gass er \"tut og kjør\"
den driver også og smeller i potta hvis jeg har bremset på giret og begynner å gi gass.

Jeg har mistanke om at forgasseren kan suge noe falsk luft - Tenkte jeg skulle teste med startgass/bensin. Kjøpte nettopp ei tenningslampe, og tenninga så OK ut, selv om jeg synes merkene \"vandret litt\". Hvor nøye er det med de 1500 omdreiningene? - satte håndgassen sånn ca etter gehøret:whistling:
Finnes det et pakningsett uten alle disse dysene som jeg fant i shopen? Jeg trenger kun pakningene.
Edit: Fant et sett i databasen (275418) men finner ikke det i shopen

Re:Div spørsmål 15 år, 8 måneder siden #3540

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
BP6HS passer fint til sivilt anlegg.

Dødpunktet har vanligvis med en av dysene i forgasseren å gjøre, etter det jeg har hørt. Men det kan nok ha andre årsaker også.

Jeg hadde det samme problemet på en av mine i fjor. Fikk et verksted til å overhale toppen, og da var det borte. På min var det en av ventilene som var årsaken (i flg mekanikeren). Høres ikke logisk ut for meg, men problemet forsvant..

Om det smeller i potta ved overgang fra bremsing til aksellerasjon så har du feil tenning. Regner med at den er i overkant. Prøv å sette den ned til 21 grader. (Sjekk stiften samtidig, den skal ha 0,45 åpning).
Jeg bruker aldri håndgassen når jeg justerer tenningen, justerer alltid med vanlig tomgang. Har aldri gjort noen forskjell på mine biler.
Tomgangen er vel rundt 800-1000..
Husk at tenningslampa skal kobles til plugg nr 2 forfra, IKKE til plugg nr 1 !!

Egentlig finnes det ingen sett i shoppen, bare løse deler..
Settene blir satt sammen første gang noen trenger dem.
Siden ingen har bestilt sett uten dyser før, og ingen har spurt etter det, har jeg ikke lagt det inn.
Jeg skal legge inn det settet, så kan du bestille det ganske snart
..Trond
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.64 sekunder å laste siden
Top of Page