Laplander Forum Hjelp online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Höstträff Bjurbäcken 2008
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Höstträff Bjurbäcken 2008

Höstträff Bjurbäcken 2008 15 år, 8 måneder siden #3574

  • Lennart
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 9
  • Karma: 7
Denne tråden handler om Artikkelen: Höstträff Bjurbäcken 2008

Som ni som var med i våras vet, så havererade min 9033:a väldans snöpligt då. Jag har nu bytt förgasare och tändspole - helt \"nya\" grejor från 60-talet - och dessutom fick jag ju hjälp av Håkan med en annan bränslepump. Alldeles nya grejor är tändstift och fördelarlock. Men den vill ändå inte riktigt funka; nu verkar det som att den inte får bensin i alla lägen, i synnerhet när den är riktigt varmkörd. Kanske är det tanken som måste bytas, eller backventilen i pumpen? Annars funkar den bra

Tacksam för tips om hur min lågtflygande Gripen åtminstone ska få lite luft under vingarna.

Och om den inte går att få \"upp i luften\" så tänkte jag ändå komma och hälsa på på lördagen. Nån jag kan få åka med då?

Re:Höstträff Bjurbäcken 2008 15 år, 8 måneder siden #3575

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Ble den ikke fikset på verksted?

Høres ut som at toppen er \"sprekt\". Det kan de finne ut fort på et verksted. Er ikke alltid du kan se sprekken.
..Trond

Re:Höstträff Bjurbäcken 2008 15 år, 8 måneder siden #3577

  • Lennart
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 9
  • Karma: 7
Ojdå, men min verkstad, dvs. \"Tore i Hagen\" har gjort ett kompressionstest, och det var OK, så då är väl topplocket bra, eller?

Re:Höstträff Bjurbäcken 2008 15 år, 8 måneder siden #3578

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Ja, da kan det jo ikke være topplokket.

Hasse hadde de samme problemene. De ble borte når han byttet forgasser. Kan det være feil på den nye forgasseren du monterte?
Var den ny?
..Trond

Re:Höstträff Bjurbäcken 2008 15 år, 8 måneder siden #3579

Ja min gick ju som en gamal vw som var på väg att ge upp, men en genomgång och mindre justeringar på förgasare försvan alla bekymmer. inklusive att den tenderade att gå varm, valpen vart helt förbytt efter förgasar kollen och genomgången av den, det som spökade var nålen som går mellan troteln och bensin ingången på förgasaren, den tätade inte där den skulle, ( ja den stoppade inte bensinen alls) sen hade ett munstycke i förgasaren gängat upp sej och losnat i botten på flotörhuset, en total rengörning nya packningar och justering av flotörnålen så blev min valp helt ok igen,
De påverkade temperaturen på motorn, gången som verkade härkomma från något med tänd systemet, samt tendenserna att bensinen antingen försvan eller flödade över i och från förgasaren, som om typ en bakventil eller pumpen inte fungerade som den skulle
Ja min går hur fint som helst nu i alla fall.

Ja jo Bjurbäcken ja jag kommer

Re:Höstträff Bjurbäcken 2008 15 år, 8 måneder siden #3582

  • Torgersen
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 764
  • Karma: 26
Start motoren, ta opp lokket til radiatoren. Kommer det masse bobler i vannet ditt da?
I værste fall synes jeg du bør komme innom å hilse på og ta en kaffe
Moderatorer: Trond, Torgersen, cato, danneape
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.76 sekunder å laste siden
Top of Page