Laplander Forum online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Ulyd fra gear/clutch på valpen?
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Ulyd fra gear/clutch på valpen?

Ulyd fra gear/clutch på valpen? 15 år, 7 måneder siden #3606

  • anderogs
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 1
  • Karma: 0
Har fått en ulyd fra gear/clutch området?, som kommer når jeg slipper opp på gassen. Spes i 3/4 gear. Det er ingen ulyd når jeg belaster motoren eller når bilen bremses av motoren, som i nedoverbakke uten gasspådrag. Noen tips??

Re:Ulyd fra gear/clutch på valpen? 15 år, 7 måneder siden #3607

  • danneape
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 274
  • Karma: 30
Låter som det är ett slitet lager i växellådan,,
Svårt att veta när man inte hört det själv,,
//Danne

Re:Ulyd fra gear/clutch på valpen? 15 år, 1 måned siden #3934

  • Ringnes
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 9
  • Karma: 2
Er ute for akkurat det samme som deg, men vet ikke med sikkerhet at det er girkasse. Klarer ikke å høre om det er girkasse, fordelingskasse, mellomaksel eller bakasel. Hadde vært fint med en melding om du finner ut noe mer, så skal jeg gjøre det samme.

Re:Ulyd fra gear/clutch på valpen? 15 år, 1 måned siden #3935

Jag har det samma men enbart när jag kör med fyrhjulsdrift och högväxeln i, och i hastigheter över 50 kmh.
Skall lägga in en bestälning på nya lager 3 st och packboxar 2 st till huvudaxeln på fördelningslådan, nu till nästa lön den 18/3, Fick lite olika priser på dem men 1180 svenska kronor för alla 3 lagrena och de 2 packboxarna är taget om allt blir ok sen. Jag tror att det blir tyst efter de är bytta, jag är helt säker på att mitt ljud kommer från fördelningslådan

Re:Ulyd fra gear/clutch på valpen? 15 år, 1 måned siden #3937

  • Ringnes
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 9
  • Karma: 2
Jeg har lyden uansett hvilket gir. Slipper jeg gassen og trår inn clutchen i bare 20 km/t virker det som bilen skal falle fra hverandre. Dette kommer som trådstarter skriver hver gang man slipper gasspedalen på punktet mellom når motor trekker og bremser. I en ellers lite støydempet bil blir denne lyden en smule forferdelig....

Det må være flere som har vært ute for dette, og det hadde vært fint om de hadde svart hva de måtte gjøre for å fjerne spetakkelet.

Re:Ulyd fra gear/clutch på valpen? 15 år, 1 måned siden #3938

  • danneape
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 274
  • Karma: 30
Jag har ett liknande ljud i min tgb20,, det blir lite tystare de första kilometrarna om jag smörjer upp kardan knutarna,, men var ljudet kommer från,, de vette fan,,
//Danne
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.75 sekunder å laste siden
Top of Page