Laplander Forum Nyeste online since 2003   Today: 20 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Hålborra diffen ?
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Hålborra diffen ?

Hålborra diffen ? 15 år, 5 måneder siden #3749

Hej i samband med mitt höjnings å fram axel diff prodjet så hörde jag något om hål borra diffen bak
Någon som vet hur man gör och vad det gör ??

som jag fattade det skulle den diffa helt bak
Vilket ju inte kan vara bra om man kör mycket på väg, i skogen är det säkert perfekt, men på asfalt så lär det slita något fruktansvärt på grejerna Eller

Har märkt att med de nya däcken som greppar ordentligt, så funkar inte min diff bak så väldigt bra,
om jag stannar och sedan skall i väg diffar de dåligt men vid körning och det börjar slira hänger de med skapligt.

Då jag vill ha min diff ordentligt fungerande så är väl ny lameller eller schimsning det bästa för mej som kör ofta på vanlig väg med.

Ser att det finns lameller att köpa i shopen.

Har jag fattat rätt om att det behövs 3 st yttertandade och 2 st inner tandade lammeler för att byta alla ?

Vad använder man som schims ?? om det skulle kunna vara att alternativ.

Finns även Schimsen att köpa i shopen ?

hålle på att renovera upp den extra framaxeln jag fick med då jag köpte frihuls naven, och funderar skarpt på att sätta i diffen från min gamla bak axel i den, så att köpa nya lameller till båda blir ju lite dyrt, tror att det får räcka med att ha bak axeln riktigt i ordning, och i så fall schimsa fram.

Nu vill jag ha lite respons på detta positiva som negitiva

Re:Hålborra diffen ? 15 år, 5 måneder siden #3751

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Du trenger ikke å skimse opp noe i bakakselen. Bare å bytte lamellene, så blir det nok bra.
..Trond

Re:Hålborra diffen ? 15 år, 5 måneder siden #3753

Fint då skall jag göra en bestälning på nya lameller så fort ekonimin tillåter:ok: . Så får du skicka dem till mej när har vägarna förbi sverige:)
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.66 sekunder å laste siden
Top of Page