Laplander Forum online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

bytte av generator
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: bytte av generator

bytte av generator 17 år, 8 måneder siden #381

  • Lasse
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 45
  • Karma: 2
hei i gjenn alle sammen;) holder på å bytte motor den nye er det en generator på så jeg lurte på om denne kunne brukes den lader 14,4 og 35A er det noe jeg må gjøre for åbruke denne? en ting till den ene skruen som ladningsregulatoren er festet med blir veldi varm brenner seg nesten, hvorfor?
på forhånd takk:silly:

Re:bytte av generator 17 år, 8 måneder siden #383

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Den generatoren har riktige verdier for et 12-volts system, så du kan godt bruke den. Så lenge du har 12 volt i bilen, så kan du egentlig bruke hva som helst som gir 14,2 volt eller mer. Om du bruker 40 amperetimers batteri, skal ladingen være mellom 30 og 40 ampere. Virker som at den som sitter der passer perfekt.

Hvilken skrue er det som blir varm? Tenker du på den festeskruen som sitter nærmest manifoilen? Har du skjærmet system? Hvis ikke, så vil den skruen nærmest manifoilen bli ekstra varm av varmen som kommer fra manifoilen. Dette er bare naturlig, og ikke en feil.

..eller har jeg kanskje misforstått hvilken skrue du snakker om?
..Trond

Re:bytte av generator 17 år, 8 måneder siden #386

  • Lasse
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 45
  • Karma: 2
takk. ja det er den skruen som sitter nærmest å jeg har ikkeskjermet system så da er vel alt bra;) det er jo frua som brenner seg å ikke jeg hi hi. takk igenn for all hjelp:cheer:

Re:bytte av generator 17 år, 7 måneder siden #396

  • Lasse
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 45
  • Karma: 2
Hei, nå har jeg fått alle delene og startet valpen men lade lampen lyser? har byttet fra likestrømsgenerator til vekselsstrømsgenerator uten å bytte noe annet er dette riktig eller må jeg bytte noe annet? hilsen Lasse

Re:bytte av generator 17 år, 7 måneder siden #401

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Hvis du bytter generator-type må du også bytte lade-regulator.

Regulatoren du har er bygd for likestrøm, og kan ikke regulere vekselstrøm.
Enkel å bytte, bare sjekk hvor ledningene sitter, og sett de på samme sted på den nye.
..Trond
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.77 sekunder å laste siden
Top of Page