Laplander Forum online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Feltvogna fusker.
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Feltvogna fusker.

Feltvogna fusker. 15 år, 3 måneder siden #3830

  • Hilmar 2
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 39
  • Karma: 6
jeg har litt små trøbbel med feltvogna nå.
den drekker bensin og hoster og fusker...
jeg må antagelig ha noen nye tenningsdeler, rotor + lokk. Men jeg har også byttet pakninger på forgassaren. kan noe ha blitt ujustert på denne da jeg tok den opp?

Re:Feltvogna fusker. 15 år, 3 måneder siden #3832

Nej har du barat lossat på gasreglaget, luft burken och skruvarna till förgasren skall inget hända, 2 fel jag kommer på direkt.
1. har gummislangen till vakiumet blivit skadat eller inte håller tätt ?
2. Drar den inge tjuvluft vid förgasarfoten ?. bytte packning på min och då tog den tjuvluft där, lite packningsklister fixade det, packningen är ju inte allt för tjock så en liten skada och där suger den in luft, då går de inget vidare.

Skruva loss trottel koppen och rengör där en gång det kan ju ha släppt något som sätter igen munstyckena när du lossade förgasaren, då hostar och fuskar de sen.
Hade bekymmer med min förgasare och de mest underliga problem uppstog den gick varm drog massor av bensin gick ogämt, i bland verkade det som om besninen förångades i förgasaren nästa sund blev den sur, allt hängde på skit i trottelhuset och att flödaren och trotteln inte fungerade som de skulle

Re:Feltvogna fusker. 15 år, 3 måneder siden #3833

  • Hilmar 2
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 39
  • Karma: 6
Zenith forgasseren min har ingen vacumslange, det har den aldri hatt heller.
Men jeg kjøpte nye pakninger og Membranen til den ventilen på forgasseren, den mangler visstnok et lite hull slik at den ikke virker som den skal. Har de gammle pakningene så skal sammenligne membranen:o)

Re:Feltvogna fusker. 15 år, 3 måneder siden #3834

Ingen vakium från förgasere till fördelaren ?
vart kommer vakiunet till fördelaren i från då ?

Re:Feltvogna fusker. 15 år, 3 måneder siden #3835

  • Hilmar 2
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 39
  • Karma: 6
Vet ikke, Men den vakum saken på fordeleren har aldri sittet på fordeleren så den skal jo ikke være der på min i allefall. 65 modell med Zenith VN36..

Re:Feltvogna fusker. 15 år, 3 måneder siden #3836

  • Hilmar 2
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Innlegg: 39
  • Karma: 6
Jo... da Fordeleren er styrt av vekter i stedenfor vakum? leste det en plass. sitter jo en sånn spesialmodell på min som er radioskjermet.
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.73 sekunder å laste siden
Top of Page