Laplander Forum online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Öppningsbar fram ruta eller ej ?
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Öppningsbar fram ruta eller ej ?

Öppningsbar fram ruta eller ej ? 15 år, 1 måned siden #3965

Funderar över den öppningsbara fram rutan,
Har man egentligen någon nytta av den ??
Eller skapar man sej bara ett ställe där vattnet får fler möjligheter att komma in i hytten ?
Vill byta framrutan snarast men vet inte om jag skall sätta den i hytten eller trixa dit rutramen och sätta den i.

Tips tack den skall dit senast på måndag- tisdag bilen lär vara körbar till helgen

Re:Öppningsbar fram ruta eller ej ? 15 år, 1 måned siden #3966

  • danneape
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 274
  • Karma: 30
För min del så använder jag den endast till att stoppa ut gps mottagaren,, fast en del tycker om att kunna öppna den när de kör i terräng, jag tycker dock att den blir ivägen framåt när den är öppen,
//Danne

Re:Öppningsbar fram ruta eller ej ? 15 år, 1 måned siden #3967

Ja först tänkte jag att det kunde vara skönt att öppna och få in friskluft varma sommar dagar. men fönstrena på dörrarna fungerar ju lika bra till det, sen har jag en uppsättning halvdörrar till riktigt heta dagar, och även överdelen om de nu skulle behövas.

Något behov av att ha den öppen just för terrängkörning känns det inte som jag har, håller nog skapligt reda på vart jag har fronten ändå,
Även om det inte värkar så gämt

Så nu tänker jag att det mest blir till besvär med hållarna som hänger på sidorna när fönstret är stängt, samt att det blir mer saker på den lilla instrumentpanelen med låsningen för fönstet samt en uppsättning lister till som håller fukt och riskerar bli rost samlare och måste hållas fräscha för att det skall vara tätt vid fram rutan.
Nä jag sätter nog dit den direkt på hytten nu och spar rutramen om jag skulle ändra mej.

Jag måste byta ruta innan jag kan åka de 9 milen till Söderköping och få svetshjälpen till helgen, då är den snabbaste och lättaste lösningen att inte använda rutramen,Det är tillräkligt krongligt att pilla dit nya fönstret själv ändå

Re:Öppningsbar fram ruta eller ej ? 15 år, 1 måned siden #3968

Nä orkade inte vänta på att glasmästaren skulle ha både tid och bra betalt.
Nu åkte rutan på direkt på hytten , gamal list men inget rost bakom så det var bara att fippla dit den på typ 30 min, och 8-9 hundra rikare

Re:Öppningsbar fram ruta eller ej ? 15 år, 1 måned siden #3969

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Jeg bruker min mye ved terrengkjøring. Den har alltid vært tett, så det har ikke vært noe problem.

Om det regner, eller er tåke, så blir det alltid dugg på ruten når man kjører sakte (og i terrenget kjører man alltid sakte).
Da åpner jeg frontruten på gløtt, så slipper jeg å skru på alt som fins av vifter.
..Trond

Re:Öppningsbar fram ruta eller ej ? 15 år, 1 måned siden #3970

Hm ja där fanns ju en bra användning
Ja rutramen är kvar, och till helgen skall jag skruva lite på en valp som äve den skall göra sej av med rutram komplett med alla tillbehör i fint skick, jag tar nog rätt på de grejorna så får jag fundera lite till, att skifta rutor var ju enkelt så det gör man fort.

Nu blev framrutan väldigt tom inga dekaler, det som sparades var Bjurbäcks träff korten
Du har inga laplander.nu dekaler att skicka över Trond ??? skulle pryda framrutan fint med en sådan.
Har slut på TGB.net dekalar och något måste det ju på
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.76 sekunder å laste siden
Top of Page