Laplander Forum Nyeste online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Färg frågor
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Färg frågor

Färg frågor 15 år siden #4016

Hej jag har några frågor angående den Norska Nato Gröna färgen/Lakk original matt

Lakk original matt
View Full-Size Image

1007
Lakk original matt
Price: kr775.00 (including 25 % tax)
Number ls in packaging:3
Ask a question about this product
Forsvarets originale lakk,
Matt
* Mørk grønn

Jag skall till att börja måla på valpen, nu har jag inget varmgarage så jag tänkte lägga på 1-2 lager utomhus för att sedan matta ner den och måla de sista lagrena i ugnslackering på en lackerinsfirma.

Hur beter den här färgn sej om jag målar tex på dagen då det är + grader ute och det blir kallt på natten för att sedan återgå till varmgrader nästa dag, blir det jag målat förstörd då eller fortsätter färgen härda/torka dagen efter ?

jag har målat lite med den nu på kofångaren, och där kunde jag hålla till i garaget och ha lite värme dygnet runt,ca + 8 grader då torkade den inte ordentligt från kvällen till mitt på dagen efter, jag lade dock på ett lager till så fick det stå till nästa dag och då flyttade jag in den i källaren där den fått torka ett dygn till i varmare temperatur, i dag skall jag måla på det tredje lagret, då den täcker lite dåligt när man målar direkt på renslipad metall måste det till minst 3 lager färg,kanske 4 det visar sej efter dagens målning.
Då jag bytt en massa plåt på valpen vill jag nu lägga på ett lager på sidan som är klar, kan jag det trots brist på värme ute under nätterna ?

Re:Färg frågor 15 år siden #4017

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Jeg bruker alltid jernoxyd først, før jeg legger på lakk.

Jeg har lakkert på kvelden i +6 grader. Det var ca -1 om natten, og da ble lakken ekstra matt dagen etter.
Den tørker på 30 minutter, men det tar 24 timer før den er herdet. Jeg tror det er best å vente til du har +5 eller mer, i 24 timer.
..Trond

Re:Färg frågor 15 år siden #4018

OK ja jag använde zinkfärg under innan jag målade första lagret efter jag svetsat förstärkningar fram, men glömde måla på baksidan i farten med att lägga på den gröna färgen

men jag får vänta lite med att måla på bilen zinkfärgen håller rosten borta skapligt så länge jag inte ger mej ut och skrapar bort den, jag får hålla mej hemma tills det blir varmare eller hyra in mej någonstans en natt eller 2
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.69 sekunder å laste siden
Top of Page