Laplander Forum Søk online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Ingen drift fremover
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Ingen drift fremover

Ingen drift fremover 17 år, 7 måneder siden #407

  • bstrandm
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 2
  • Karma: 0
Hei!

Er nybakt eier av en hvalp. Kjøpte den med driftsproblemer. Forrige eier var ute å kjørte og ved girskift mellom 2 og 3 gir forsvant all fremdrift. Er det noe kjent fenomen hva som kan ha skjedd. Har misstanke om klutch, kasse eller tilsatskasse. får giret med motor i gang uten å trykke inn klutch. i 2,3 og 4 gir uten å få vareopptelling i kassa.
Noen mening hva som problemet sannsynligvis er?

Re:Ingen drift fremover 17 år, 7 måneder siden #408

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Tja..

Dette minner mistenkelig om noe som skjedde meg for 2 år siden. Jeg var på langtur, og all drift forsvant i det jeg giret opp fra 2. til 3. gir.

Jeg vil tro at det samme har skjedd deg..
(Det betyr at girkassa er slitt.)

I mitt tilfelle hadde et tannhjull hoppet av akselen i kassa (fordi akselen var slitt).
Ved å skru av dekselet i bakkant på girkassa kom vi til tannhjulet, og fikk lirket det tilbake på plass. Da var alt OK igjen.

Det skal også nevnes at dette bare holdt et halvt år, så røyk selve akselen.

Du kan prøve å lirke det på plass, men når akselen er så slitt, vil det ikke ta så veldig lang tid før noe annet ryker, og da er det ikke annet å gjøre enn å bytte girkasse (billigere enn å bytte del for del).
..Trond

Re:Ingen drift fremover 17 år, 7 måneder siden #409

  • bstrandm
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 2
  • Karma: 0
Fant ut akkurat samme har skjedd her, tok av dekslet bak på kassa og der lå det et løst tannhjul!

Er det noen som vet om man kan bruke m40 kasse fra amason og 140 klassen?

Re:Ingen drift fremover 17 år, 7 måneder siden #411

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Det er jo en M40-kasse som sitter der, men jeg er ikke sikker på om den er identisk med de som sitter i Amazon og 140. De har jo ikke fordelingskasse.

Jeg foreslår at du tar en telefon til Mariendal (62364135).
Om du snakker med Terje, Morten, eller Odd Arne, så får du et sikkert svar med en gang. De kan dette utenat (drømmer sikkert om det om natten).
..Trond
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.70 sekunder å laste siden
Top of Page