Laplander Forum Regler online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

valp problem
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: valp problem

valp problem 14 år, 6 måneder siden #4165

  • Boston
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 1
  • Karma: 5
i decided to check miles per gallon fuel usage on my pv jeep. as you know the pv is the same everything as the valp except the body work and steering. and i was getting only 10 kilometers to 4.5 liters of fuel. i took it for emission test and found that the pps was 1400 instead of 200. i checked the diaphragm and the choke disc in the carb and they seemed ok. so i ordered a new one. thinking the thing was just worn out. i took the old one off to clear petrol for the trip in the post as it was for exchange and found that the piston/pump was stuck in its tube. item 60 in the reservdels katalog. this i freed up and i replaced back in its mounting and then put carb back on the pv. the road test then showed 180 pps, and i was then getting 10 kilometers to 1.75 liters of fuel. final adjustment with air /fuel screw and things are fine. i don\'t know if this may help anyone who thinks there valp may be a bit thirsty. big dave.

Re:valp problem 14 år, 6 måneder siden #4167

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Having some problems with the backend translator, so I\'ll translate this here..
----------------------------------------
Har problemer med den automatiske oversetteren, så jeg oversetter dette her.
Det kan være et fint tips til andre også.

Jeg ville finne ut hvor mye bensin pv-jeepen bruker på mila. Som mange vet er en pv-jeep ganske lik en valp. Forskjellene er bare karosseriet og styringen. Jeg fant ut at pv-jeepen brukte 4,5 liter pr mil. Jeg tok den med på en co-test, og fikk vite at pps var 1400, den burde vært 200. Jeg sjekket membran og spjeld i forgasseren, og alt så ut til å være i orden. Jeg regnet med at hele saken var utslitt, så jeg bestilte en ny forgasser. De som solgte den nye, ville ha den gamle i bytte, så jeg skrudde av den gamle og åpnet den for å tømme den for bensin, så den kunne sendes i posten. Da fant jeg ut at ventilen i aksellerasjonspumpa satt fast. Dette er del nr 60 i reservedelskatalogen. Jeg fikk løsnet den, og satt sammen forgasseren igjen. Så satte jeg den gamle forgasseren tilbake i bilen. En test nå viste 180 pps, og forbruket var nede i 1,75 liter pr mil. Litt jutering, og den ble bra.
Dette kan kanskje være til hjelp for andre som har en ekstra tørst valp.
big dave.
..Trond
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.61 sekunder å laste siden
Top of Page