Laplander Forum Nyeste online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Kjøre uten dører??
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Kjøre uten dører??

Kjøre uten dører?? 13 år, 10 måneder siden #4387

  • Rammstein85
hei. Nå er jo sommern her med varmt og godt vær, så da lurer jeg på om jeg kan ta av glassfiberdørene på vogna og kjøre med go lufting..! prøvde dette idag og det var veldig deilig..! men hva sier snuten...? bedre og få tak i halvdører kanskje?
Siste endring: 13 år, 10 måneder siden Av .

Re:Kjøre uten dører?? 13 år, 10 måneder siden #4388

  • reser
Interessant problemstilling.

For å minimere/hindre en mulig reaksjon bør du ihvertfall kjøre med sidespeil i godt traffikerte strøk.

Mange Jeep-førere bruker et tau i døråpningen, til tross for at bilene har \"fotbrønn\", mulig at et slikt tau er tilstrekkelig.
Man sitter jo relativt åpent (i full kroppslengde) på Volvoen sålenge man kjører uten dører. Når det er sagt så spørs det vel hvor mye belastning døren klarer å holde igjen når/hvis det trengs...

Jeg kjenner bare til soft-top\'en, har sett flere som fester speilene på selve frontvinduramma istedenfor på døra.

Speilene på hardtop\'en er en annen type med annet feste, vet ikke om disse speilene uten videre kan henges på frontvindusramme.

Re:Kjøre uten dører?? 13 år, 10 måneder siden #4389

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38


Jeg tar alltid av tak, vegger og dører i mars hvert år, og setter dem på i september. Men jeg kjører soft-top

Det er ingen forbud mot å kjøre uten dører. Men det er påbudt med sidespeil.
Om du tar av dørene må du montere sidespeilene før du kjører på offentlig vei.
..Trond

Re:Kjøre uten dører?? 13 år, 10 måneder siden #4390

  • reser
Men hva med beltene når du kjører uten veltebøyle da Trond (ref: bildet ditt).

Fester du øvre ende et annet sted og bruker det som magebelte?
Hvis jeg får tak i en vogn så må den kjøres slik som på bildet ditt, da får jeg bilen inn i garasjen også!

Re:Kjøre uten dører?? 13 år, 10 måneder siden #4391

  • Rammstein85
Missunner dere med kanvas bil nå om sommern... må tilstå det fordeler og ulemper med alt.
Siste endring: 13 år, 10 måneder siden Av .

Re:Kjøre uten dører?? 13 år, 10 måneder siden #4392

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Hvilke belter?

Belteloven har ikke tilbakevirkende kraft. Bilbelte er kun påbudt i biler som hadde belter montert originalt. Feltvogna fikk montert belter når de ankom forsvaret, og er derfor ikke originale.

Det eneste man må huske på er at det også er påbudt å bruke belter i biler som har dette montert, selv om det ikke er originalt. Jeg har derfor fjernet beltene helt.

Har blitt stoppet flere ganger, og når de ser at det ikke sitter belter i bilen, så er det greit. Et par ganger har de spurt om det ikke skal være belter der originalt, og da svarer jeg nei. Så blir jeg vinket videre.

----
Må være varmt å kjøre hardtop nå i varmen.. Har du takluke, slik som på de svenske utgavene?
..Trond
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.74 sekunder å laste siden
Top of Page