Laplander Forum Søk online since 2003   Today: 23 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Radiator slått skakk??
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Radiator slått skakk??

Radiator slått skakk?? 13 år, 10 måneder siden #4407

  • Rammstein85
Har mekket på felten idag, ettersom girene mine aldri har vært helt gode.. oppdaget at radiatoren ikke satt i senter (Mellom ramma) pluss at det var en bulk i den.. dette gjør at røret som skifter gir slår borti kanten og hindrer myk og lett girskifte.. noen tips om hva jeg bør gjøre? ta ut radiator og skifte/fikse festet? skiftet alt av slitedeler fram til girkasse før jeg oppdaget dette

Re:Radiator slått skakk?? 13 år, 10 måneder siden #4408

  • reser
Det første jeg tenker på er at det kan være en grunn til at radiatoren din ikke sitter på plassen sin, kan det være at den har blitt byttet til en annen type?

Jeg har sett litt etter reservedeler og funnet ut at ikke alle Volvo-radiatorer har utløp nede på høyre side (sett bakfra).

Litt kjedelig å tenke på at girproblemene kan skyldes kontakt med radiatoren...

Har du sammenlignet radiatoren din med originalen?

database.laplander.nu/skisser/kjolesystem/kjolesystem.gif

(Klarte ikke å legge bilde inn i teksten her)

Re:Radiator slått skakk?? 13 år, 10 måneder siden #4409

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Om radiatoren ikke lekker, og den fungerer som den skal, så er det vel ikke nødvendig å endre på noe der?
Hva med å bøye litt på det staget som slår borti radiatoren? Da vil vel alt virke slik det skal, uansett?
..Trond

Re:Radiator slått skakk?? 13 år, 10 måneder siden #4410

  • Rammstein85
Ingenting lekker, har innspiser nøye, men den overoppheta seg idag.. så tydlig at det ikke funker som det skal.. motoren var veldig varm mens kjølevæska var kald... måtte vente til den var helt kald før jeg fikk starte skal innspisere mer og kjøpe ny termostat pluss skifte kjølevæske.. kan jo ha fått en stokk eller stubbe oppi radiatorn mens jeg har vært på tur i skogen..

Re:Radiator slått skakk?? 13 år, 10 måneder siden #4411

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Høres ut som defekt termostat. Den åpner ikke, og vannet blir derfor ikke sirkulert. Kan ha blitt skadet av et slag mot radiator eller området rundt.
..Trond
Siste endring: 13 år, 10 måneder siden Av Trond.

Re:Radiator slått skakk?? 13 år, 10 måneder siden #4413

  • Rammstein85
Du hadde rett trond. det var termostaten som hadde skyld i overopphetinga, testet den i en kjele.. den åpnet først når vannet fosskokte.. prøvde uten termostat og da sirkulerte vannet. hvordan termostat burde jeg kjøpe? en for vinterbruk og en for sommer?
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.70 sekunder å laste siden
Top of Page