Laplander Forum online since 2003   Today: 18 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

EU-godkjenning
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: EU-godkjenning

EU-godkjenning 13 år, 9 måneder siden #4461

  • Rammstein85
Fikk purring i posten idag på grunn av manglende eu-kontroll på valpen, men den ble godkjent i fjor sommer like før jeg kjøpte den, og den har ikke vært avskiltet, de skal vel bare godkjennes vært 2 år?? lurer på om biltilsynet har gjort en feil siden jeg kjøpte den i et annet fylke.. :hide:

Re:EU-godkjenning 13 år, 9 måneder siden #4462

  • reser
Hvis du har fått innkalling som er kortere enn to år siden siste kontroll, er det forrige eier som har vært for sent ute med den forrige kontrollen.

Merk at forsinket kontroll ikke forflytter neste kontrolldato.

Her kan du slå opp siste godkjenningsdato og neste kontrolldato:
svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.vegves...ttime/tidspunkt.aspx

Dersom du har et reg nummer som ikke består av to bokstaver og fem siffer må du passe på at du \"fyller på\" nok nuller til at du havner på tilsammen 7 bokstaver/siffer. (Evt bindestrek fjernes)

Eksempel: Reg nummeret A-1234 blir A001234 (som forøvrlig gir et litt \"morsomt\" resultat på nettsiden ovenfor

Re:EU-godkjenning 13 år, 9 måneder siden #4463

  • Rammstein85
Hmm, hørtes innvikla ut. men ikke annet og forvente når det er staten. men godkjenner dem oljesvetting på girkasse? står på kontrollseddlen fra i fjor at det ikke er et gyldig kontrollpunkt på en slik gammel bil..

Re:EU-godkjenning 13 år, 9 måneder siden #4464

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Oljesvetting er ikke noe problem så sant det ikke er for stor lekkasje. Om de kan se oljedråper på gulvet i løpet av tiden som bilen er inne til kontroll så vil du få mangel. Om de ikke ser noe på gulvet så blir det godkjent.
Dette er vanlig praksis på de fleste trafikkstasjoner.

En enkel huskeregel for når bilen skal vises:
Om årsmodellen er et partall skal bilen vises i år som har partall. Om du f. eks. har en 1966-modell skal bilen vises i 2010, 2012, 2014 osv.
..Trond
Siste endring: 13 år, 9 måneder siden Av Trond.

Re:EU-godkjenning 13 år, 9 måneder siden #4465

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Det er sikkert flere som er usikre på når bilene skal vises, så jeg skrev en liten artikkel om det

Den ligger på forsiden, så den blir lettere å finne. Kan også finnes frem i menyen:
Bibliotek -> Bil-Tips
..Trond
Siste endring: 13 år, 9 måneder siden Av Trond.

Re:EU-godkjenning 13 år, 9 måneder siden #4466

  • Rammstein85
Usj, da har jeg plutslig to biler som skal vises denna måneden får kline på pakningssement mellom girkassene og kjøpe ny tut, så går den vel igjenom
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.86 sekunder å laste siden
Top of Page