Laplander Forum online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Turtall B18
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Turtall B18

Turtall B18 13 år, 8 måneder siden #4509

  • Rammstein85
Noen som vet ca turtallet på en B18 (i feltvogn) når man kjører i 80 km,t i 4 gir?? har ofte savnet turtallsmåler når jeg kjører langs motorveien, høres jo ut som den går temlig fort, eller om det bare er den dårlige lydisoleringen som gjør at det høres sånn ut?

Re:Turtall B18 13 år, 7 måneder siden #4514

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Jeg vet ikke hva turtallet egentlig ligger på, men jeg vil tippe rundt 2500 omdreininger.
Det er ikke turtallet som er problet i 80 km/t ..det er hastigheten som drivverket roterer i. Motoren tåler mye mer enn det, slitasjen skjer på mellomaksler og overføringer.
Lyden du hører er ikke kraftigere enn den er på andre biler, men de fleste biler har lydisolering som demper støyen. Det har ikke feltvogna.
..Trond

Re:Turtall B18 13 år, 3 måneder siden #4645

  • careca
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 1
  • Karma: 0
Meiner å ha lest i spesifikasjonene at den går 96 km i timen ved 4500 omdreininger i 4 gear.trur den vil ha ein plass mellom 3500 og 4000 i 80 km. ettersom trond nevnte 2500 blei eg veldig usikker?

Re:Turtall B18 13 år, 3 måneder siden #4647

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Tror nok at 4500 ved 96 km/t er litt i høyeste laget. Jeg har ofte ligget i rundt 120 km/t ned mot Göteborg, og om turtallet hadde vært så høyt ville jeg nok ikke ha hold ut det uten hørselsvern
..Trond

Re:Turtall B18 13 år, 2 måneder siden #4653

  • Rammstein85
Hvordan blir slitasjen på drivverk og sånt når du ligger i den farten? har du mye vedlikehold på bilen din? er bare nysgerrig på hvordan slitasje som blir på disse bilene ved sånn bruk som du beskriver er jo litt annen kjørestil enn det forsvaret hadde på 60-70 tallet

Re:Turtall B18 13 år, 2 måneder siden #4654

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Det er bare på langturer jeg kjører så fort, og det er kun et par ganger i året

Til daglig ligger jeg i 70-80 km/t

Har bilen på verksted et par ganger i året, som oftest etter et offroad-treff, ellers gjør jeg ikke annet enn å fylle bensin og kjøre
..Trond
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 1.02 sekunder å laste siden
Top of Page