Laplander Forum Indeks online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Treig Fordelingskasse:)
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Treig Fordelingskasse:)

Treig Fordelingskasse:) 13 år, 7 måneder siden #4519

  • Rammstein85
Nå har jeg et spørsmål igjen saken er slik at spaken til fordelingskassen noen ganger går jævlig tregt, innimellom er den umulig og bevege på og jeg må bevege litt på bilen for og få lagt i, og da går den kjempelett i og alt er lykke, hender den også er treig og få fra 4 høy til 2wd, men det går alltid til slutt. jeg bruker ikke 4hjulsdriften så mye om sommern da jeg kjører mest i byen kan det ha noe med saken og gjøre at den blir lite brukt?? dette er jo en ambulanse som jeg regner med at har gått mest langs landeveien, og da har vel 4hjulsdriften blitt brukt lite de siste 42 årene alt er i orden med olje, og kassa ser ut som et sveitsisk urverk inni. noen som har opplevd det samme`? eller har formening om hva det kan være? Forresten veldig stille her inne om dagen..

Re:Treig Fordelingskasse:) 13 år, 7 måneder siden #4520

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Om det er slark i ett av tannhjulene i kassa vil du få det problemet du beskriver. Jeg vil tro at det er den mest sannsynlige årsaken.
..Trond

Re:Treig Fordelingskasse:) 13 år, 7 måneder siden #4521

  • Torgersen
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 764
  • Karma: 26
Helt normalt! Skal være vanskelig å få i fra 2 til 4 høy. må bevege litt på bilen for å få til dette uten vanskeligheter.
bytt fra 2 til 4 høy mens du kjører du, ikke i 100kmt men du skjønner.. bare gass, slipp gassen og bank den i 4 høy med brutal kraft! gammel dame dette så ikke vær så brutal, men gjør det med kjærlighet.
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.65 sekunder å laste siden
Top of Page