Laplander Forum Regler online since 2003   Today: 16 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Bremsesylindre
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Bremsesylindre

Bremsesylindre 13 år, 6 måneder siden #4562

  • TomIvan
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 8
  • Karma: 3
Min vogn bremser bare på bakhjulene. Har en mistanke om at det kan være bremsesylindrene foran som har satt seg. Er det en omfattende jobb å demontere tromlene foran? Trenger man noe spesialverktøy?

Re:Bremsesylindre 13 år, 6 måneder siden #4563

  • Rammstein85
Aldri gjort det, men har hørt at dem sitter noe innforjævlig..

Re:Bremsesylindre 13 år, 6 måneder siden #4565

  • Torgersen
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 764
  • Karma: 26
EN 5 KILOS slegge kommer du langt, ikke noen spesial verktøy er nødvendig.
bare å slå litt på trommelen i sånn klokka 12-15-18 og 21 til han løsner, vær forsiktig så du ikke slår istykker hjul boltene... men slå litt forsiktig rundt så vil den løsne. da er det bare å dra den ut etterpå.

Re:Bremsesylindre 13 år, 6 måneder siden #4567

  • Torgersen
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 764
  • Karma: 26
TomIvan skrev:
Min vogn bremser bare på bakhjulene. Har en mistanke om at det kan være bremsesylindrene foran som har satt seg. Er det en omfattende jobb å demontere tromlene foran? Trenger man noe spesialverktøy?

Bruker du bilen din TomIvan? Synes du har endel problemer med bremseapperaturet ditt. gjør rent hele systemet og bytt til sivil bremseveske. hvis du bruker silikonveske og bruker bilen lite vil bremseveska kunne tette igjen systemet ditt og du da får dårlige eller ingen bremser.

Re:Bremsesylindre 13 år, 6 måneder siden #4568

  • TomIvan
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 8
  • Karma: 3
Bruker ikke bilen ofte så det kan nok være at systemet er tett. Hvordan får jeg gjort rent systemet hvis det først har tettet seg?

Re:Bremsesylindre 13 år, 6 måneder siden #4569

  • Torgersen
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 764
  • Karma: 26
Ikke bra! Det er det som er problemet, bilene blir ikke \"ødelagt\" av bruk. men av stille stående for lenge av gangen.

.gjøre rent.1: du må ta av alle pumpene og gjøre rent, bør kanskje vurdere å kjøpe nytt pakningsett også. bare å gjøre ordentlig rent men en ren klut, få ut all gørr som sitter inne i pumpa, så må på en måte ta ut og demontere hele driten. (ikke mye jobb)

har du tilgang til trykk luft vil lufting og rensing av bremserør og pumpa bare å blåse rent gjennom systemet til det ikke kommer noe grønt dritt ut..
så er det bare å sette sammen, helle på bremseveske rett fra bensinstasjonen og lufte.

trur ikke jeg skal ha glemt så mye nå?
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.78 sekunder å laste siden
Top of Page