Laplander Forum Hjelp online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

lading
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: lading

lading 13 år, 3 måneder siden #4643

  • careca
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 1
  • Karma: 0
amperemeteret slår heilt opp til 50. voltmeter måler ca 28,5 volt ladespenning. kan eg bruke vogna eller ? krise det er om vinteren det er mest moro å køyre.careca

Re:lading 13 år, 3 måneder siden #4644

  • Rammstein85
Hmm.. amperemeteret på min har også utslag, men ikke like mye som på din. jeg gar aldri hatt problemer av noe slag på grunn av det. så jeg tror ikke det gjør noe.

Re:lading 13 år, 3 måneder siden #4646

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Ladespenningen er ok. Skal vel egentlig ligge under 28, men det går greit med 28,5. Resultatet kan bli litt kortere levetid på batteriene, men det er ikke snakk om noen stor reduksjon.

Om amperemeteret slår ut mer enn det skal betyr det at det er lite strøm på batteriene.
Om det blir liggene høyt etter at du har kjørt litt, betyr det at batteriene ikke tar til seg lading.

Om det viser helt opp i 50 er det to muligheter. Enten er batteriene nesten tomme for strøm, eller så er det kortslutning i en eller flere celler i batteriene (kan være i ett batteri eller i begge).

La bilen stå i 5 min på tomgang. Om amperemeteret viser like mye må batteriene skiftes. Om det går nedover etter 5 minutter var batteriene omtrent tomme, da bør de lades opp med batterilader. De vil aldri bli helt fulladet kun ved lading i bil.

Uansett er det ikke farlig. Det værste som kan skje er hvis du kveler motoren mens du kjører ett stykke fra veien. Da vil du ikke få startet igjen, og det blir kanskje et stykke å gå.
..Trond

Re:lading 13 år, 3 måneder siden #4648

  • careca
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Innlegg: 1
  • Karma: 0
heilt riktig et av batteriene var kortslutta .har ladet bateriene litt no, og det ser bedre ut litt utslag på amperemeteret, men det blir vel enda bedre med fullladet batteri. takk for hjelpen.laplander.nu er det beste nettstedet.
  • Side:
  • 1
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.68 sekunder å laste siden
Top of Page