Laplander Forum Nyeste online since 2003   Today: 19 april 2024  
Kalender
Ingen hendelser
   

Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

telt spm....
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: telt spm....

telt spm.... 13 år, 1 måned siden #4662

  • E.T
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Karma: 0
har en volvo telt.....
men når den står ute på sommer blir det mange små bassenger oppe på taket...
noen steder begynner det å dryppe... spes i antenne traktene.... de skal forøvrig bort... limes igjen... men resten av taket... lurer på å bruke noe treverk for å holde det mere oppe...

noen tips... noen som har gjort noen løsninger som de er fornøyde med... evt erfaringer som de ikke var fornøyde med...

mvh erik
Siste endring: 13 år, 1 måned siden Av E.T.

Re:telt spm.... 13 år, 1 måned siden #4663

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Selv har jeg kjøpt to lange trelister på Maxbo. De er ca 6x3 cm. Jeg kappet de til i full lengde, og tredde dem mellom stativet og taket. Jeg malte dem først, så de tåler vann.
Festet med strips til stengene i stativet.

Jeg vet også at noen har skaffet seg plater av pleksiglass som de har tredd mellom stativet og taket. Det viktigste er vel at du bruker noe som ikke er for tungt, og at du fester det slik at det ikke lager skranglelyder når du kjører.
..Trond

Re:telt spm.... 13 år, 1 måned siden #4664

  • Rammstein85
Da trenger vel duken og impregneres. Det beste hadde nok vært og snekkert et tak til den som jeg gjorde til min, alltid snøfri og tørr

Re:telt spm.... 13 år, 1 måned siden #4665

  • E.T
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Karma: 0
hadde tengt å bruke trelister, evt skjære de ut av finer, vil ha det så lett som mulig.
kansje slike plater med masse hull som ofte brukes i varebiler, av huntonitt hadde vært noe?

skal gi teltet en runde med noe,,,, hva lønner seg å bruke? hørt om en blanding av lakk og owatrol?

Re:telt spm.... 13 år, 1 måned siden #4666

  • Rammstein85
Jeg veit ikke hva man bruker siden jeg ikke har telt på min, men svar får du nok snart fra andre Eller så får du jo kjøpt nyproduserte telt til den, disse er vel av pvc og er vedlikeholdsfrie. men de koster noen tusen.

Re:telt spm.... 13 år, 1 måned siden #4667

  • Trond
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Innlegg: 1523
  • Karma: 38
Det de fleste gjør er å blande 50% lakk med 50% owatrol. Detter er ikke for å gjøre lakken mer vanntett (det er den allerede). Det er for å gjøre den mer fleksibel, slik at den ikke sprekker når kapellet beveger seg.

Om du har lakkert kapellet skal det være vanntett. Vannet trenger ikke igjennom lakken.

Om du vil gjøre lakken mer fleksibel (blande i owatrol) vil den også bli blankere. Jeg har aldri blandet i noe som helst, da jeg vil ha den halvblank/matt. Jeg har likevel ingen problemer med lekkasje (bortsett fra ved dørene, men da er det et spørsmål om å bøye dem til).

Om du har lekkasje har du enten brukt feil type lakk/maling (ikke beregnet på vær og vind) eller så har du ikke dekket flatene hundre prosent.
..Trond
  • Side:
  • 1
  • 2
Kopirett Laplander.nu
Det tok 0.74 sekunder å laste siden
Top of Page